چرا سیب زمینی و گوجه گران شد؟ / صادرات صیفی‌جات نصف شد

چرا سیب زمینی و گوجه گران شد؟ / صادرات صیفی‌جات نصف شد

صادرات صیفی‌جات‌ و افزایش کرایه حمل و نقل، سیب‌زمینی و گوجه را گران کرد. ريیس اتحادیه بارفروشان تهران با اعلام این خبر گفت: برای ارزآوری، سیب‌زمینی را به سه کشور صادر می‌کنیم اما به دلیل افزایش قیمت حمل و نقل، صادرات سیب‌زمینی و گوجه نسبت به مدت مشابه سال گذشته نصف شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، افزایش کرایه حمل و نقل و صادرات، قیمت میوه و صیفی‌جات را بالا برده است. ريیس اتحادیه بارفروشان به تجارت‌نیوز گفت: برای افزایش ارزآوری، سیب‌زمینی به عراق، افغانستان و ازبکستان صادر می‌شود اما به دلیل افزایش کرایه حمل و نقل حجم صادرات گوجه و سیب‌زمینی نسبت به مدت مشابه سال کذشته نصف شد.

مصطفی دارایی‌نژاد گفت: صادرات و تمام شدن فصل برداشت در برخی مناطق باعث شده سیب‌زمینی و گوجه گران شود. در میادین اصلی میوه قیمت گوجه از پنج تا شش هزار تومان است. این هفته اما با عرضه گوجه به بازار قیمت گوجه به چهار هزار تومان می‌رسد.

ريیس اتحادیه بارفروشان به مردم وعده داد که قیمت انواع میوه‌های نوبرانه و صیفی‌جات از این هفته ارزان می‌شود. او اظهار کرد: امسال تولید میوه و صیفی‌جات 30 درصد بیشتر از سال قبل است. امسال با افزایش برداشت میوه اجازه نمی‌دهیم میوه‌های تابستانه گران شود.

ريیس اتحادیه بارفروشان گفت: افزایش قیمت حمل و نقل باعث شده برخی میوه‌ها با تاخیر به دستمان برسد. همین مساله قیمت میوه را در تهران بالا برده است. با افزایش قیمت کرایه حمل و نقل صدای کشاورزان هم درآمده و امیدواریم وزیر راه و شهرسازی با ارايه برخی سوبسیدها به کشاورزان قیمت کرایه حمل و نقل را ثابت نگه دارد.

براساس این گزارش قیمت هرکیلوگرم گوجه‌فرنگی که تا یک ماه پیش 1500 تومان بود حالا در واحدهای صنفی بین 10 تا 11 هزار و 500 تومان فروخته می‌شود. بهای هرکیلوگرم سیب‌زمینی از 3 هزار و 800 تومان به 8 هزار و 800 تا 9 هزار تومان رسیده است. پیاز هم در میادین اصلی میوه و تره‌بار دو هزار و 500 تومان است.

برای مطالعه بیشتر گزارش سیب‌زمینی و گوجه گران شد را بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد