آپارتمان‌های 80 متری با اجاره 11 میلیونی در غرب تهران

آپارتمان‌های 80 متری با اجاره 11 میلیونی در غرب تهران

با افزایش قیمت مسکن در چند سال اخیر، نرخ اجاره مسکن هم افزایش پیدا کرده است. بسیاری از مناطق هستند که در نرخ اجاره ماهیانه بالای 11 میلون تومان را دارند. کدام منطقه در غرب تهران بیش‌ترین قیمت اجاره را دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار مسکن در چند سال اخیر بازار داغ و پرتراکمی بوده است. قیمت مسکن در طول چند سال گذشته با شیب تندی افزایش پیدا کرده است. بسیاری از مناطق تهران در سال‌های گذشته با افزایش نرخ زمین و مسکن همراه بودند. در کنار افزایش قیمت مسکن، نرخ اجاره ماهانه افزایش پیدا کرده است و نکته مهم آن است که در برخی از مناطق که شمال شهر تهران محسوب نمی‌شوند و نرخ بالایی ندارند، اجاره ماهانه خانه به بالای 11 میلیون تومان رسیده است.

با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم جامعه، درآمدها در چند سال اخیر افزایش زیادی نداشته است؛ حتی در یک سال گذشته با شیوع ویروس کرونا بسیاری از درآمدها کاهش پیدا کرده است. اما نرخ مسکن همچنان رو به افزایش است و بسیاری از مردم قدرت خرید خانه را ندارند و به سمت اجاره نیشینی می‌روند.

برخی از مناطق تهران با توجه به امکاناتی که در نزدیکی آن‌ها وجود دارد، با افزایش قیمت زیادی در بازار مسکن همراه بودند و در حال حاظر در تعدادی از مناطق تهران اجاره بالای 11 میلیون برای خانه ثبت شده است.

با توجه به مصوبه حداقل حقوق کارگری وزارت کار و البته حقوق دریافتی عموم مردم، اجاره بهای بالای 11 میلیون تومان برای درصد زیادی از جامعه غیرقابل پرداخت است. اما مناطق زیادی از تهران و کلانشهر‌ها وجود دارد که برای اجاره ماهانه مسکن، میلغ بالای 11 میلیون تومان دریافت می‌شود.

با بودجه ماهانه 11 تا 14 میلیون تومان در ماه در چه محله‌ای می‌توان خانه اجاره کرد؟

بر اساس داده‌های دریافتی از سایت دیوار، در تعداد زیادی از مناطق غرب تهران، متوسط اجاره بهای ماهانه بالای 11 میلیون تومان برای خانه‌های 80 متری است.

ارزان‌ترین منطقه برای اجاره حدود 11 تا 14 میلیون تومان، برای محله جنت آباد با متوسط اجاره حدود 11 میلیون تومان برای یک آپارتمان 80 متری، ثبت شده است.

از آن جایی که گران‌ترین نرخ فروش مسکن در بین مناطق غرب تهران برای منطقه مرزداران است، نرخ اجاره‌ی کامل یک آپارتمان مسکونی 80 متری در منطقه مرزداران، حدود 14 میلیون تومان است که این نرخ بیش‌ترین نرخ فروش و اجاره مسکن در بین مناطق تهران است.

با در نظر گرفتن حداقل حقوق 3٫5 میلیونی وزارت کار و با وجود این شرایط در نرخ اجاره مسکن، تعداد زیادی از خانواده برای اجاره خانه مجبور به سکونت در شهرها و شهرک‌های اطراف تهران می‌شوند.

آخرین اخبار بازار مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد