نقش مهم بانک و بورس در تامین مالی غیر تورمی

نقش مهم بانک و بورس در تامین مالی غیر تورمی

حسین سلاح ورزی نايب رییس اول اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس بانک بیمه و خصوصی‌سازی با اشاره به اعلام اطلاعیه دولت در...

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سنا، نايب رییس اول اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران سنا، نايب رییس اول اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس بانک بیمه و خصوصی‌سازی گفت: رشد سرمایه گذاری طی دو سال اخیر در وضعیتی قرار گرفت که خالص ارزش سرمایه‌گذاری منفی شده و به نوعی موجب شد در تله رشد پایین رشد اقتصادی قرار بگیریم.

حسین سلاح ورزی ادامه داد: یکی از اهداف این همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری است که می‌تواند به رشد اقتصادی منجر شود.

وی با اشاره به اینکه کیش اینوکس 2021 امسال با شروع فعالیت دولت سیزدهم متقارن شده اذعان کرد: این موضوع را باید به فال نیک گرفت، به ویژه اینکه در هفته گذشته مانیفست دولت در حوزه اقتصاد تحت عنوان نقشه راه رونق تولید غیرتورمی هم اعلام شد. در همین راستا، بانک و بورس نقش مهمی در تامین مالی غیر تورمی دارند.

به گفته نايب رییس اول اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران، معرفی و جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌های جدید به رشد اقتصادی و رونق تولید منجر می شود و بهتر است بخشی از این میزگردها و این پنل های تخصصی را به سمت تحلیل و چگونگی امکان بخشی به این موضوع صرف شود.

سلاح ورزی خاطرنشان کرد: با توجه به عنوان بین المللی بودن نمایشگاه، باز هم این موضوع با حضور ایران در دور جدید مذاکرات وین مصادف است و امیدواریم این موضوع منجر به رفع تحریم‌ها و بازگشت ایران به چرخه زنجیره ارزش اقتصاد بین الملل شود و بیش از پیش شاهد رشد سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی و اشتغال و رفاه مردم کشور باشیم.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد