پیش‌بینی بازار جهانی طلا در آینده نزدیک

پیش‌بینی بازار جهانی طلا در آینده نزدیک

خوش بینی رو به رشدی در بازار طلا برای آینده نزدیک وجود دارد، بر همین اساس مدیرعامل شرکت بانوک برن گلوبال فارکس به کیتکونیوز گفت: قیمت طلا در آینده نزدیک فضا برای صعود تا سطح 1787 دلار دارد، با این حال فضا در بازار همچنان ضعیف است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بهبود قیمت طلا از پایین‌ترین رکورد دو ماه اخیر، اندکی خوش بینی در میان تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خرد ایجاد کرد و اکثریت هر دو گروه در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز قیمتهای بالاتر در هفته جاری را پیش بینی کردند.

اگرچه خوش بینی رو به رشدی در بازار برای آینده نزدیک وجود دارد اما بعضی از تحلیلگران خاطرنشان کردند که طلا همچنان با موانعی نظیر افزایش نرخ‌های بهره، روند صعودی دلار آمریکا و بی علاقگی کلی در میان سرمایه‌گذاران عمومی روبروست.

کریستوفر وکیو، استراتژیست ارشد بازار در دیلی فارکس گفت: ادامه مسايل اعتباری مربوط به شرکت اورگرند چین و مسايل سقف بدهی در آمریکا می‌تواند از قیمت طلا در کوتاه مدت پشتیبانی کند. موسسه فیچ روز جمعه اعلام کرد اگر نمایندگان فدرال به موقع به مسيله سقف بدهی دولت آمریکا رسیدگی نکنند، رتبه اعتبار مالی دولتی AAA آمریکا ممکن است از این وضعیت متاثر شود. با وجود ابهامات رو به رشد، وکیو انتظار دارد این مسايل نهایتا حل شوند.

وی گفت: انتظار دارم طلا با شکل گیری این بحرانها صعود کند اما ما قبلا هم این وضعیت را تجربه کردیم و زمانی که این مسايل حل شوند، قیمت‌ها ممکن است ریزش پیدا کنند.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، 14 نفر شرکت کردند که از میان آنها هفت نفر معادل 50 درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرد. همزمان چهار نفر معادل 29 درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و سه نفر معادل 21 درصد نظر خنثی داشتند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خرد، 889 نفر شرکت کردند که از میان آنها 430 نفر معادل 48 درصد به افزایش قیمت طلا و 340 نفر معادل 38 درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که 119 نفر معادل 13 درصد نظری نداشتند.

نظرات نسبت به هفته پیش که اکثر تحلیلگران به میزان قابل توجهی خوش بین بوده اند، تغییر فاحشی پیدا کرده است.

در این بین، خوش بینی در میان سرمایه گذاران غیرحرفه‌ای از پایین‌ترین رکورد هفت ماهه بهبود پیدا کرده است. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریکا با یک دلار و 40 سنت معادل 0.1 درصد افزایش، در 1758 دلار و 40 سنت بسته شد و برای کل هفته حدود 0.4 درصد افزایش نشان داد. با این حال طلا در سپتامبر 3.4 درصد کاهش قیمت داشت.

مارک چندلر، مدیرعامل شرکت بانوک برن گلوبال فارکس به کیتکونیوز گفت: قیمت طلا در آینده نزدیک فضا برای صعود تا سطح 1787 دلار دارد. با این حال فضا در بازار همچنان ضعیف است.

در حالی که بعضی از تحلیلگران خوش بینی مشروطی به طلا دارند اما سایرین پتانسیل بیشتری را به خصوص با در نظر گرفتن ادامه روند رشد قیمتهای انرژی در اروپا و از کنترل خارج شدن روند صعودی آنها می بینند. طبق برخی گزارشها، قیمت گاز طبیعی اروپا امسال 500 درصد افزایش داشته است.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالای ساکسو بانک اظهار کرد: طلا به تدریج رابطه‌اش را با قدرت دلار و بازده اوراق قرضه را قطع می‌کند زیرا قضیه تورم به هیچ وجه گذرا نیست.

آدریان دی، ريیس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی هم به طلا خوش بین بود و به کیتکونیوز گفت: سرمایه گذاران با رشد تورم کم کم پی می‌برند که برنامه بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره که ابتدا با کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه آغاز می‌شود، کافی نیست.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد