پیش‌بینی قیمت طلا امروز 5 خرداد 1400

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 5 خرداد 1400

در بازار سکه نیز روند قیمت آرام بود و فلز گرانبها بالای خط 10 میلیون تومانی نوسانات محدودی را تجربه کرد. سکه دیروز 30 هزار تومان افت قیمت را به ثبت رساند و به بهای 10 میلیون و 120 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، در جریان بازار طلای دیروز، انس جهانی طلا به 1883 دلار رسید. قیمت سکه در ابتدای معاملات امروز با افزایش قیمت همراه بود اما بعد از گذشت چند ساعت با کاهش قیمت روبه‌رو شد. قیمت سکه طرح جدید امروز به 10 میلیون و 110 هزار تومان رسید.

محمد کشتی‌آرای،نایب ريیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز به تغییرات و نوسان انس جهانی طلا اشاره کرد و گفت: نوسان انس جهانی طلا در بازار دیروز درصد بالایی نداشت. همچنین نوسان کمی در بازار دلار شاهد بودیم که هر دو نوسان انس طلا و نرخ ارز در بازار سه‌شنبه و قیمت طلا اثرگذار بود.

نایب ريیس اتحادیه طلا درباره ادامه روند بازار سکه و طلا عقیده دارد با وجود پیش‌بینی‌های موجود که دلار در همین محدوده قیمتی ادامه دارد، روند بازار طلا در همین محدوده قیمتی ادامه دارد.

محمد کشتی‌آرای معتقد است بازار امروز (چهارشنبه) تا قبل از عصر در همین محدوده قرار دارد و احتمال دارد بازار طلا در عصر روز چهارشنبه دچار تغییرات قیمتی شود.

همچنین دنیای اقتصاد درباره بازار طلا و سکه نوشت:

ثبات نسبی اونس طلا

اونس طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی به روند چند روز گذشته خود ادامه داد و همچنان با ثبات نسبی در قیمت 1880 باقی مانده است. در حالی که قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی بهبود ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران که تقاضا برای دارایی‌های امن را کمتر کرد، با کاهش روبه‌رو شد و در قیمت کمتر از رقم یاد شده بسته شده بود.

اما در داد وستدهای روز بعد بهای هر اونس طلا با افزایش (ساعت 20 به وقت تهران) به قیمت 1894 دلار رسید. پس از اینکه مقامات بانک مرکزی آمریکا ریسک‌های تورم را کم اهمیت شمردند، سرمایه‌گذاران دوباره نسبت به دورنمای رشد اقتصادی خوش بین شدند. این امر باعث بهبود بازارهای سهام شد و روند صعودی طلا را موقتا کند کرد. به نظر می‌رسد تا زمانی که سطح حمایتی طلا حفظ شود، روند صعودی طلا بدون تغییر می‌ماند.

روند پر نوسان سکه

روند داد و ستدهای بازار سکه و طلا در دام نوسانات قیمتی مربوط به اخبار پیرامون انتخابات ریاست‌جمهوری ایران و نیز مذاکرات هسته‌ای قرار گرفته است به‌طوری که آینده این بازار برای سرمایه‌گذاران چندان مشخص نیست و معاملات در هاله‌ای از ابهام انجام می‌شود.

با توجه به افت و خیزهای بهای سکه در روزهای اخیر، هر سکه بهار آزادی روز سه‌شنبه به قیمت 10 میلیون و 120 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. در این بین برخی معامله‌گران دو عامل را برای روند قیمتی سکه تاثیرگذار می‌دانند که می‌توان به بازگشت نرخ دلار داخلی و کاهش قدرت رشد آن و همچنین در جا زدن بهای اونس طلا در معاملات بازار جهانی اشاره کرد.

تحلیلگران فنی باور دارند که سطوح بالای 10 میلیون و 300 هزار تومان در موقعیت فعلی بازارها چندان دور از ذهن نیست اما مسیر رسیدن به این محدوده بسیار پرنوسان خواهد بود.

آخرین اخبار مرتبط با بازار طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد