چند نفر در بهار 1400 در سجام احراز هویت شدند؟ + جدول

چند نفر در بهار 1400 در سجام احراز هویت شدند؟ + جدول

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، در سه ماه ابتدایی سال جاری، بیش از 620 هزار سهامدار در سامانه سجام احراز هویت شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، آمارها حاکی از آن است که در فصل بهار سال 1400 تعداد 533 هزار و 793 سهامدار در سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام ثبت‌نام کرده‌اند و در مقابل در این دوره زمانی 626 هزار و 446 سهامدار نسبت به احراز هویت خود اقدام کرده‌اند.

تعداد ثبت نام در سجام در فصل بهار

همچنین جزییات اطلاعات دوره سه ماه ابتدایی سال جاری در زمینه ثبت‌نام در سامانه سجام نشان می‌دهد که در فرودین، 319 هزار و 491، در اردیبهشت 138 هزار و 88 و در خرداد 76 هزار و 214 ثبت‌نام در این سامانه به ثبت رسیده است.

تعداد احراز هویت در سجام در 3 ماه ابتدایی 1400

افزون بر این در دوره زمانی وضعیت احراز هویت سهامداران در سامانه سجام به این صورت بوده است که در فرودین 353 هزار و 30 سهامدار، در اردیبهشت 172 هزار و 251 سهامدار و در خرداد 101 هزار و 165 سهامدار نسبت به احزار هویت در سجام اقدام کرده‌اند (فارس).

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به منظور ارايه خدمات زیرساختی یکپارچه و فراگیر به فعالان بازار سرمایه به ویژه سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی و ایجاد درگاه واحد خدمات‌دهی به تمامی ارکان بازار، نهادهای مالی، ناشران و مخصوصا سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی، سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) را راه‌اندازی کرده است.

این سامانه در راستای قوانین و مقررات حوزه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم ایجاد شد.

مطابق ضوابط حاکم، اخذ هرگونه خدمات پایه برای تمامی مشتریان حقیقی و حقوقی منوط به ثبت اطلاعات و شناسایی اشخاص مذکور است. با راه‌اندازی این سامانه، هر شخص تنها با یک بار ثبت اطلاعات و شناسایی، امکان برخورداری از کلیه خدمات بازار سرمایه را دارد.

محرمانگی اطلاعات اعلامی از سوی اشخاص، در چارچوب قوانین و مقررات حاکم، محفوظ است. با توجه به هشدار پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری و سامانه‌های جعلی در فضای مجازی، کاربران در هنگام استفاده از سامانه سجام به هیچ عنوان نباید از نرم‌افزارهای فیلترشکن استفاده کنند (سجام).

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد