فرافکنی در بورس ممنوع!

فرافکنی در بورس ممنوع!

نایب ريیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مدیران سازمان بورس به جای فرافکنی باید با برنامه ریزی صحیح و به موقع ، حافظ...

شهباز حسن پور بیگلری با اشاره به اینکه تعیین تکلیف وضعیت بازار سرمایه از مطالبات اساسی مردم بوده و نمایندگان مجلس وظیفه پیگیری درخواست های مردم و مطالبه آنها را از مسيولان دارند به خانه ملت، گفـت: در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر اقتصاد و ريیس سازمان بورس تاکید شد مسيولان باید به دنبال جبران خسارت‌های وارده به سهامداران باشند و بی تردید یک راه آن ایجاد ثبات بازار سرمایه است.

وی ادامه داد: مدیران سازمان بورس به جای فرافکنی باید با برنامه ریزی صحیح به موقع از سرمایه‌های مردم حراست و حفاظت کنند. از طرف دیگر بالاتر از سرمایه‌های مادی، سرمایه های معنوی یعنی اعتماد مردم بوده و گروه اقتصادی دولت باید با برنامه ریزی صحیح و اصولی مانع خدشه‌دار شدن اعتماد مردم شود. کما اینکه ريیس قوه قضاییه با اقدامات مثبت و ريیس دولت با سفرهای استانی، گام هایی برای جلب اعتماد مردم برداشته اند اما این مسیر باید تداوم پیدا کند.

این نماینده با بیان اینکه اخبار مثبتی از پیشرفت مذاکرات هسته‌ای شنیده می‌شود، افزود: قیمت نفت افزایش یافته و پیش بینی می‌شود ایران سال آینده تا 1.5 میلیون بشکه نفت بفروشد. لذا با توجه به این اتفاقات مثبت باید از بررسی شتاب زده لایحه بودجه 1401 پرهیز شود. از طرفی نباید به هر بهانه‌ای دست در جیب مردم کرد. طی 20 سال گذشته حداکثر افزایش نرخ مالیات 25 درصد بوده اما در سال جاری برای مثال در استان کرمان 128 درصد رشد کرد که موجب فرار سرمایه گذاران می‌شود.

به گفته حسن پور بیگلری، مجلس معتقد است هر چند کشور باید با درآمدهای مالیاتی اداره شود اما نباید مالیات از تولیدکنندگان اخذ شود. بلکه باید جلوی فرار های مالیاتی را گرفت.

 

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد