وعده آزادسازی 7 میلیارد پول بلوکه شده ایران

وعده آزادسازی 7 میلیارد پول بلوکه شده ایران

به زودی در راستای مذاکرات فشرده سیاسی ایران قرار است 7 میلیارد دلار دیگر از پول های بلوکه شده ایران آزاد شود.

 اخیرا رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی در خبری اعلام کرد است در حالی که مذاکرات رفع تحریم‌ها به دلیل عدم اتخاذ تصمیم سیاسی از سوی ایالات متحده آمریکا همچنان بدون حصول نتیجه باقی مانده اما خبرهایی رسیده که طی هفته‌های اخیر مذاکرات فشرده‌ای با وساطت یکی از کشورهای منطقه درباره آزادسازی همزمان زندانیان ایران و آمریکا انجام و میلیاردها دلار از منابع ارزی مسدود شده کشور نیز در این چارچوب در شرف آزادسازی است.

در همین رابطه سخنگوی سازمان ملل نیزاعلام کرده است باقر نمازی برای معالجه از ایران خارج شده و همچنان سیامک نمازی نیز از بازداشت آزاد شده است.

خبرگزاری رویترز و فایننشال تایمز هم به نقل از منابع آگاه اعلام کرده اند به زودی بخشی از پول‌های بلوکه شده ایران به خاطر تحریم‌ها آزاد می‌شود.

در همین خصوص پیگیری خبرنگار مهر حاکی است این پول‌ها که قرار است به زودی و با انجام مذاکرات فشرده آزاد شود مبلغش به میزان 7 میلیارد دلار است که به زودی با اعلام یک حساب از سوی ایران پرداخت خواهد شد.

این گزارش حاکی است اوایل سال جاری نیز با تبادلات صورت گرفته بین ایران و انگلیس مبلغ 7 میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده ایران آزاد شده بود.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد