تحلیل تکنیکال دو نماد بورسی | وآوا با ریسک به ریوارد بالا | وسپهر صعودی می ماند؟

تحلیل تکنیکال دو نماد بورسی | وآوا با ریسک به ریوارد بالا | وسپهر صعودی می ماند؟

امروز 9 اردیبهشت 1401 دو نماد وسپهر و وآوا به لحاظ تکنیکالی مورد بررسی قرار گرفتند تا روند این دو سهم در روز‌های آینده بورس پیش بینی شود. این دو نماد چه خواهند شد؟

به گزارش نبض بورس، امروز 9 اردیبهشت 1401 دو نماد وسپهر و وآوا به لحاظ تکنیکالی مورد بررسی قرار گرفتند تا روند این دو سهم در روز‌های آینده بورس پیش بینی شود. این دو نماد چه خواهند شد؟

شایان ذکر است که این تحلیل به هیچ عنوان به معنای سیگنال برای خرید یا فروش دو نماد وآوا و وسپهر نیست و تنها یک پیش بینی از روند احتمالی سهم در روز‌های آینده می‌باشد.  

وآوا با ریسک به ریوارد بالا
 
 

وآوا در دو سال گذشته یک ساختار اصلاحی بصورت زیگزاگ منظم را که در تصویر با لیبل گذاری ABC مشخص شده را تکمیل کرده است. اخیرا اصلاح شدید قیمت در ماه‌های گذشته در کنار افت کمتر در اندیکاتور RSI سبب ایجاد یک واگرایی مثبت میان نمودار قیمت و اندیکاتور RSI شده است. طی دو ماه گذشته و در نتیجه‌ی واگرایی مثبت روند صعودی در نمودار قیمت شکل گرفته است که به نظر می‌آید هدف قیمتی آن روی باند قیمتی 375-435 تومان در محدوده فیبوی 0.23 اصلاذح اخیر قرار دارد. با این وصف می‌شود گفت که ریسک قیمت با توجه به شیب تند صعود در دو ماه گذشته، اندکی بالا است.

خلاصه تحلیل تکنیکال وآوا

حمایت اول: 375 تومان
حمایت دوم: 435 تومان
نوع حمایت: حمایت هندسی
نوع الگو: الگوی زیگزاگ منظم
وضعیت اندیکاتور RSI: روند صعودی RSI همچنان ادامه دارد
مقاومت اول: 300 تومان
مقاومت دوم: 270 تومان

تحلیل تکنیکال وسپهر
 
 

وسپهر بعد از عرضه اولیه و رشدی که متعاقب آن داشت، بلافاصله وارد یک روند اصلاحی بصورت زیگزاگ منظم شده که در تصویر با ABC لیبل گذاری شده است. هدف شاخه C از اصلاح مورد نظر روی فیبوی 0.61 بسط دو موج AB در محدوده‌ی 700-720 تومان قرار داشت که قیمت تا همین محدوده‌ی ریزش داشته است. قیمت بعد از مدتی معامله و کفسازی در 700 تومان بالاخره موفق به شروع یک روند صعودی جدید شده است. در اولین گام قیمت خط روند نزولی دو ساله را در پیش روی خود دارد که اگر موفق به عبور از آن شود، می‌تواند تا محدوده‌ی مقاومت هندسی سهم در 900 تومان رشد کند و این در حالی است که حمایت جدی سهم همچنان بر روی 700-720 تومان قرار دارد که با توجه به تارگت گفته شده در بالا می‌شود نتیجه گرفت که سهم از لحاظ نسبت ریسک به ریوارد در جایگاه مناسبی قرار دارد.

خلاصه تحلیل تکنیکال وسپهر

حمایت اول: 740 تومان
حمایت دوم: 700 تومان
نوع حمایت: حمایت هندسی
نوع الگو: الگوی زیگزاگ منظم
وضعیت اندیکاتور RSI: روند صعودی RSI همچنان ادامه دارد
مقاومت اول: 900 تومان
مقاومت دوم: 1,000 تومان

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد