چقدر کارت بانکی داریم؟

چقدر کارت بانکی داریم؟

طبق اعلام بانک مرکزی تا پایان مهر ماه سال جاری تعداد انواع کارت‌های بانکی در کشور به بیش از 408 میلیون رسیده است.

ایسنا: طبق اعلام بانک مرکزی تا پایان مهر ماه سال جاری تعداد انواع کارت‌های بانکی در کشور به بیش از 408 میلیون رسیده است.

مانده کارت‌های بانکی صادر شده بانک‌ها تا پایان مهر امسال حاکی از آن است که در حال حاضر معادل 408 میلیون و 853 هزار و 630 عدد کارت بانکی در قالب کارت برداشت، اعتباری، هدیه و کارت پول الکترونیک در کشور وجود دارد.

بررسی آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که بانک ملی با صدور انواع کارت بانکی در رده نخست صدور انواع کارت بانکی قرار دارد.

تا پایان مهر سال جاری بالغ بر 267 میلیون و 145 هزار و 840 عدد کارت بانکی از نوع برداشت در کشور وجود دارد که بانک ملی ایران با تعداد 46 میلیون و 702 هزار و 277 کارت، بیشترین صدور کارت برداشت در میان بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور را داشته است.

بانک‌های صادرات، ملت و سپه در رده‌های بعدی قرار دارند و بانک خاورمیانه کمترین تعداد کارت برداشت را در شبکه بانکی صادر کرده است.

همچنین، طبق آخرین اعلام بانک مرکزی معادل هشت میلیون و 522 هزار و 868 عدد کارت بانکی از نوع اعتباری در شبکه بانکی وجود دارد که بانک ملی با تعداد چهار میلیون و 296 هزار و 327 عددکارت، بیشترین صدور کارت اعتباری در میان بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کشور را داشته است.

علاوه براین، آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد 131 میلیون و 202 هزار و 227 عدد کارت خرید یا هدیه در سطح کشور توسط شبکه بانکی وجود دارد که بانک ملی ایران با صدور 34 میلیون و 137 هزار و 116 عدد کارت هدیه در رتبه نخست این جدول قرار گرفته و پس از آن نیز بانک‌های پارسیان و ملت قرار دارند.

طبق این گزارش، معادل یک میلیون و 987 هزار و 695 عدد کارت پول الکترونیک نیز تا پایان مهرماه سال جاری در کشور وجود دارد که عمده بازار کارت پول الکترونیک در اختیار بانک ملت است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد