رشد 13 هزار و 900 واحدی شاخص کل بورس در نخستین روز هفته/ کدام نمادها بیشترین افزایش قیمت را داشتند؟

رشد 13 هزار و 900 واحدی شاخص کل بورس در نخستین روز هفته/ کدام نمادها بیشترین افزایش قیمت را داشتند؟

ایلنا: امروز تاپیکو، وغدیر، شبندر، پارسان، شبریز، اخابر و شپنا بیشترین افزایش ارزش بازار و خودرو، خساپا، خبهمن، فملی، خگستر، وپارس و خپارس بیشترین کاهش ارزش بازار...

به گزارش خبرنگار بورس ایلنا، شاخص کل  بورس در نخستین روز کاری هفته با رشد 13 هزار و 961 واحدی به عدد یک میلیون و 578 هزار واحد افزایش یافت. شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 6 هزار و 238 واحدی به عدد 444 هزار و 647 واحد رسید.

امروز نماد خودرو بیشترین تاثیر منفی و نمادهای تاپیکو، وغدیر، شبندر، پارسان، شبریز و اخابر بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند. اسیاتک، خودرو، شستا، غزر، خبهمن و فملی از پر تراکنش‌ترین نمادهای نخستین روز کاری بورس تهران بودند.

برترین گروه‌های بورسی به ترتیب عبارت بودند از: خودرو، شیمیایی، فراورده نفتی، فلزات اساسی، چند رشته‌ای،‌ بانک‌ها و مواد دارویی. امروز بیشترین افزایش قیمت به نمادهای سیمرغ، غپینو، دتماد، دامین، فنوال، زکوثر و وبشهر تعلق داشت. ما، خبهمن، ورنا، وساپا، خگستر، کماسه و ولساپا بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

بیشترین تقاضا به اسیاتک، افران، سیمرغ، کمند، همای، سپید و کارین و بیشترین عرضه به خساپا، خگستر، همای، وساپا1، ورنا و فیروزا مربوط بود. امروز همچنین تاپیکو، وغدیر، شبندر، پارسان، شبریز، اخابر و شپنا بیشترین افزایش ارزش بازار و خودرو، خساپا، خبهمن، فملی، خگستر، وپارس و خپارس بیشترین کاهش ارزش بازار را تجربه کردند.

شستا، خودرو، ملت، خساپا، خبهمن، خپارس و وبملت بیشترین حجم معامله را داشتند. بیشترین ارزش معامله نیز به ترتیب عبارت بود از: صغدیر4082، کمند، خودرو، کمند4، پارند، پالایش و افرا.

پیام‌های نهاد ناظر بازار

بر اساس اعلام مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران امروز نمادهای قشکر1، قشهد1، قپیرا1، قصفها1، قثابت1 و قمرو1 به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف و غگرجی1 به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب متوقف شدند.

ناظر بازار همچنین در پیامی از بازگشایی نماد معاملاتی دزهراوی خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: «به اطلاع می رساند،نماد معاملاتی شرکت داروسازی زهراوی(دزهراوی)پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی و عمومی فوق العاده، بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله می باشد. هم چنین ضروری است سرمایه گذاران محترم علاوه بر توجه به این موضوع، اطلاعات منتشره شده بر روی تارنمای کدال (codal.ir) و سایر عوامل موثر بر قیمت سهام را در تصمیم گیری های خود لحاظ کنند.»

رشد 181 واحدی شاخص کل فرابورس

امروز شاخص کل فرابورس با 181 واحد افزایش به عدد 21 هزار و576 واحد رسید. آریا بیشترین تاثیر منفی و زاگرس، شگویا، هرمز، غصینو، شرانل و سمگا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند.

فزر، آریا، سمگا، فرابورس، کرمان، شگویا و تجلی از پر تراکنش‌ترین نمادها بودند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد