شاخص کل در حال رسیدن به محدوده حمایتی میان مدتی

شاخص کل در حال رسیدن به محدوده حمایتی میان مدتی

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: اولین محدوده حمایتی میان مدت شاخص کل تراز یک میلیون و 470 هزار تا یک میلیون و 500 هزار واحد است.

آقای علی ملک لی گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد یک میلیون و 532 هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و کاهش حدود 1.2 درصدی، به تراز یک میلیون و 513 هزار واحد رسید و هفته‌ای منفی در بورس تهران رقم خورد.

به گفته او  شاخص کل بورس تهران در یک کانال نزولی قرار گرفته است و از طرفی در حوالی محدوده‌های حمایتی خود، مرز روانی یک میلیون و 500 هزار واحد قرار دارد. با توجه به اینکه شاخص وارد "ابرکومو" شده، انتظار داریم در محدوده کف ابر کومو که حوالی یک میلیون و 500 تا یک میلیون و 470 هزار واحد  است، حمایت شده و وارد فاز صعودی شود. درغیر این صورت انتظار ریزش بیشتر از شاخص را داریم.

 
 ملک لی می گوید شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران هست،کاهش کمتری نسبت به شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته گذشته با عدد 423 هزار واحد شروع به کار کرد و پس از کاهش کمتر از یک درصدی در پایان هفته به تراز 421 هزار واحد رسید. با توجه به حمایت خوب شاخص هم وزن در محدوده قرمز رنگ که در هفته‌های قبل معرفی شد، انتظار داریم این شاخص در هفته پیش‌رو نیز در همین محدوده حمایت شده و پس از آن به رشد خود ادامه دهد. انتظارات از این شاخص نیز در تصویر مشخص است و حمایت اصلی محدوده 420 تا 405 هزار واحد و مقاومت اصلی محدوده 470 هزار را برای این شاخص متصور هستیم.
باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد