تحلیل تکنیکال و بنیادی یک نماد ساختمانی/ ثامید صعودی می ماند؟

تحلیل تکنیکال و بنیادی یک نماد ساختمانی/ ثامید صعودی می ماند؟

ثامید پارسال روی قیمت 170 تومان عرضه اولیه شد و طی دو ماه موفق شد تا محدوده 330 تومان هم رشد کند. اما بلافاصله از همین سطح دچار ریزش شد و بعد از 7 ماه به قیمت‌های زیر عرضه اولیه رسیده تا اینکه بالاخره طی معاملات چند روز گذشته قیمت موفق به بازگشت از 120 تومان شده است.

به گزارش نبض بورس، ثامید طی معاملات امروز 28 اردیبهشت 1400 که ابتدای آن را با قیمت‌های نزدیک به صفر تابلو آغاز کرد، آرام آرام به سمت دامنه مثبت معاملات رفت و بعد از یک ساعت به صف خرید نشست و تا پایان بازار هم صف خرید خود را حفظ کرد در این میان 40 درصد خرید بازار توسط حقوقی انجام شد که حتما تاثیر قابل توجهی در به صف خرید نشستن سهم داشته است. در پایان با معامله نزدیک به 92 میلیون برگه سهم و پایانی 3.9 درصد مثبت بسته شد.

تحلیل بنیادی ثامید/ رشد قابل توجه سود عملیاتی
 

سود حاصل از واگذای پروژه‌های ثامید در نمودار بالا نمایش داده شده است که از تفاضل درآمد فروش پروژه‌ها از بهای تمام شده آن‌ها بدست آمده است. این روند بصورت تجمعی نمایش داده شده است که نشان می‌دهد از ابتدای سال مالی تا پایان هر ماه چقدر سود عملیاتی شناسایی است. در سال گذشته روند این سود عملیاتی نهایتا تا پایان سال به مبلغ 250 میلیارد تومان می‌رسد و امسال هم در پایان ماه چهارم (فروردین) به سود عملیاتی 100 میلیارد تومانی رسیده است در حالی که طی مدت مشابه سال گذشته تنها کمی بیشتر از 11 میلیارد تومان بوده است و از این حیث رشد قابل توجهی داشته است.

تحلیل تکنیکال ثامید/ هدف ثامید کجاست؟
 
 

ثامید پارسال روی قیمت 170 تومان عرضه اولیه شد و طی دو ماه موفق شد تا محدوده 330 تومان هم رشد کند. اما بلافاصله از همین سطح دچار ریزش شد و بعد از 7 ماه به قیمت‌های زیر عرضه اولیه رسیده تا اینکه بالاخره طی معاملات چند روز گذشته قیمت موفق به بازگشت از 120 تومان شده است که به نظر می‌رسد طی روز‌های آتی موفق به عبور از خط روند نزولی در نمودار RSI شود که اگر این اتفاق برای سهم محقق شود قیمت می‌تواند در گام اول تا فیبوی 0.23 اصلاح اخیر روی 172 تومان که اتفاقا معادل قیمت روز عرضه اولیه نیز می‌باشد ریکاوری شود. حد ضرر سهم بر روی 120 تومان قرار دارد و از این جهت نسبت R/R سهم برای خرید به شدت جذاب می‌باشد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد