تحلیل گزارش ماهانه یک نماد عرضه اولیه | عملکرد چخزر در بهار 1400 چگونه بود؟

تحلیل گزارش ماهانه یک نماد عرضه اولیه | عملکرد چخزر در بهار 1400 چگونه بود؟

شرکت صنایع چوب خزر کاسپین با نماد چخزر از جمله نماد‌هایی است که تازه به بازار سرمایه وارد شد. گزارش خرداد ماه این نماد نشان می‌دهد که فروش ریالی این شرکت در فصل بهار سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 68 درصدی داشته است.

به گزارش نبض بورس، 11 آذر ماه سال گذشته بود که سهام شرکت صنایع چوب خزر کاسپین با نماد چخزر در بازار سرمایه ایران برای اولین بار عرضه شد. در این عرضه اولیه 4 میلیون و 481 هزار و 7 کد معاملاتی مشارکت داشتند که سهام چخزر تنها به 4 میلیون و 445 هزار و 638 کد و به میزان هر کد 7 سهم تخصیص یافت.  

به تازگی گزارش ماهانه این شرکت در خرداد ماه سال جاری منتشر شده است. حالا می توان عملکرد این شرکت را در فصل بهار جاری بررسی کرد.

رشد 68 درصدی فروش ریالی در بهار 99

بر اساس گزارش ماهانه ارايه شده شرکت، فروش ریالی شرکت در خرداد ماه 184 میلیارد ریال بوده است. در مجموع فروش فصل بهار شرکت در سال 1398 مبلغ 587 میلیارد ریال را به ثبت رساند که نسبت به فروش 349 میلیارد ریالی دوره مشابه در سال 1398 از رشد 68 درصدی بر خوردار بوده است.

 

عمده دلیل رشد فروش ریالی افزایش نرخ بوده است. بررسی گزارش ماهانه نشان می‌دهد که بیشترین سهم از فروش ریالی چخزر در فصل بهار به مانند بهار سال گذشته به ورق ام دی اف خام (ساب شده) تعلق داشته است. شرکت در فصل بهار حدود 80 درصد از فروش ریالی خود را از محل فروش این محصول کسب کرده است. در فصل بهار سال جاری چخزر، 472 میلیارد ریال ورق ام دی اف خام (ساب شده) فروخته است.  

تولید چخزر 5 درصد رشد داشت

در حوزه تولید، خرداد ماه تولید شرکت 5038 مترمکعب بوده و در مجموع در فصل بهار تولید کل شرکت به 16.119 مترمکعب رسیده که افزایشی 5 درصدی نسبت به فصل بهار گذشته داشته است. شرکت در دوره مشابه سال گذشته تولید 15.395 مترمکعب را به ثبت رسانده است.

 

عمده تولید در فصل بهار سال جاری به مانند مدت مشابه سال گذشته متعلق به محصول ورق ام دی اف خام (ساب نشده) می‌باشد. این محصول حدود 97 درصد از کل تولیدات فصل بهار چخزر را شامل می‌شود. میزان تولید این محصول در فصل بهار سال جاری 15.610 مترمکعب بوده است.

کاهش 19 درصدی فروش مقداری

در حوزه فروش مقداری، شرکت در خرداد ماه فروش 3.227 مترمکعب را به ثبت رسانده و در مجموع فصل بهار فروش شرکت به 9.503 مترمکعب رسیده که نسبت به فروش 11.744 مترمکعب فصل دوره مشابه در سال 1398، کاهشی 19 درصدی را تجربه کرده است.

 
 

نتیجه آن که چخزر در فصل بهار سال جاری تنها افزایش نرخ داشته است و به همین علت فروش ریالی آن افزایش، اما فروش مقداری آن به میزان 19 درصد کاهش داشته است. میزان تولید نیز در مقایسه با بهار سال گذشته تنها 5 درصد رشد داشته است.  

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد