وزیر بهداشت از مجلس کارت زرد گرفت

وزیر بهداشت از مجلس کارت زرد گرفت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ وزیر بهداشت درباره وضعیت بهداشت و درمان در شهرستان ها و روستاها قانع نشدند.

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، 15 آذرماه) مجلس شورای اسلامی از پاسخ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره علت عدم توجه وزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشکی به وضعیت بهداشت و درمان شهرستانها و روستاها چیست؟ چرا دستورات وزیر محترم در زیرمجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی اجرا نمی‌شوند؟ اغلب در مانگاه‌ها و خانه‌های بهداشت در شهرستان‌ها فاقد پزشک و پرستار هستند، برنامه وزارت برای تامین کادر پزشکی در کشور بویژه شهرستان‌ها ومناطق محروم چیست، با 103 رای موافق و 123 رای مخالف قانع نشدند.

جلیل میرمحمدی نایب ريیس کمیسیون بهداشت و درمان در توضیح سوال فتح‌الله توسلی از وزیر بهداشت و درمان، گفت:با گذشت قریب شش ماه از مسيولیت جناب آقای دکترعین اللهی، شاهد یک اقدام مهم از جانب دولت و ایشان در زمینه واکسیناسیون هستیم که قابل تقدیر وتشکر است و از این بابت تشکر و قدردانی می کنیم ، اما متاسفانه در سایر حوزه ها به نظر می رسد این وزارت فاقد برنامه منظم و جامع نگر می باشد چنانکه اکنون در بسیاری از شهرستان ها از جمله در حوزه انتخابیه بهار وکبودراهنگ اغلب درمانگاهها در اوج حضور بیماران  در ایام نوروز فاقد پزشک می باشند و کادر پرستاری هم در حداقل و در مواردی حتی درمانگاه در طول ایام نوروز تعطیل شده است.

 فروش اموال مازاد بانک ها

سید احسان خاندوزی در نشست علنی امروز (سه شنبه 15 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران درباره فروش اموال مازاد بانک ها گفت: موضوع فروش اموال مازاد بانک ها را از زمانی که در مرکز پژوهش ها بودم، تاکنون که مسيولیت وزارت امور اقتصادی و دارایی را برعهده دارم پیگیری کردم، چرا که این موضوع سه تاثیر مهم اقتصادی یعنی؛ کنترل رشد نقدینگی، افزایش توان تسهیلات دهی بانک ها و رفع کسری های شبکه بانکی را دارد.

این عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: به جهت کوتاهی هایی که اجرای این قانون طی سال های 1395 تا 1400 داشته، سهم عملکرد آن طی این سال ها حدود 13 درصد بوده است، اما با آغاز دولت سیزدهم، این عدد به حدود 18 درصد افزایش پیدا کرده است که برنامه داریم با مجموعه اقداماتی که در سال 1401 انجام می گیرد، برگ زرینی در این حوزه داشته باشیم.

رشد قارچی اموال بانک ها
روح اله ایزدخواه عضو هیات ريیسه کمیسیون صنایع و معادن، گفت: اگرچه ماموریت اصلی بانک ها حوزه اعتباری است نه ورود به حوزه واقعی اقتصاد و دخالت در سرمایه گذاری ها و رقابت با بخش خصوصی و مردمی اما امروز به جز املاک داری و انباشت اموالی که برای بانک ها به صورت قارچی رشد کرده شاهد حضور پررنگ بانک ها در شرکت های سرمایه گذاری، تجاری، بیمه، کشت و صنعت، دارویی و ... هستیم.
دستور کار صحن علنی مجلس

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه، 15 آذر ماه) به ریاست علی نیکزاد نایب ريیس مجلس شورای اسلامی، ساعت 8 و12 دقیقه و با حضور 217 نفر از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات ريیسه مجلس شورای اسلامی دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرايت کرد:

سوال آقای روح اله ایزدخواه نماینده محترم تهران، ری ، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و تعداد دیگری از نمایندگان محترم از وزیر محترم اموراقتصادی و دارایی.

سوال آقای فتح‌اله توسلی نماینده محترم بهار و کبودرآهنگ و تعداد دیگری از نمایندگان محترم از وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی کارکنان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (در اجرای ماده (212) آیین نامه داخلی مجلس).

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح دوفوریتی الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت.

گزارش کمیسیون قضايی و حقوقی درمورد طرح اصلاح قانون تشکیلات وآیین دادرسی دیوان عدالت اداری (اعاده شده از شورای نگهبان 1).

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری اقتصادی و تجاری بین دولتهای ساحلی خزر (اعاده شده از شورای نگهبان1).

ادامه رسیدگی به گزارش شوردوم کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی درمورد طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل (ارجاع از جلسه علنی).

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح استفساریه بند (3) ماده (48) قانون حمایت خانواده.

گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها درمورد طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی.

بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح اصلاح ماده 117 قانون مدیریت خدمات کشوری.

بررسی تقاضای دو فوریت لایحه الحاق یک بند به ماده 109 قانون مجازات اسلامی و بررسی تقاضای یک فوریت برای الحاق هفت تبصره به ماده هفت اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تسهیل روند ساخت و ساز مسکن روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد