مدیرعامل توانیر درباره واردات ماینرهای چینی هشدار داد

مدیرعامل توانیر درباره واردات ماینرهای چینی هشدار داد

مدیرعامل توانیر در مورد ورود دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمزارز از چین به کشور به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هشدار داد.

به گزارش بورس نیوز، محمدحسن متولی‌زاده، ريیس هیيت مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر، در مورد احتمال افزایش ورود دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمزارز و لزوم در نظر گرفتن تمهیدات سختگیرانه‌تر به علی مویدی خرم‌آبادی، ريیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نامه نوشت.


  • بیشتر بخوانید:جنگ "یوآن" و "دلار" برای قرارداد نفتی ایران و چین

در این نامه مورخ 28 تیرماه امسال، آمده است:

«با عنایت به اخبار منتشره در رسانه‌های کشور چین و همچنین رسانه‌های جهانی، دولت چین در حال اعمال سیاست‌های بسیار سخت‌گیرانه جهت ممنوعیت استخراج رمزارز‌ها در چین می‌باشد و این امر باعث خروج اکثریت قریب به اتفاق دستگاه‌های استخراج رمزارز از کشور مذکور خواهد شد که بیش از 50 درصد ظرفیت استخراج رمزارز‌ها در کل دنیا را به خود اختصاص داده است.

از آن‌جایی که قیمت حامل‌های انرژی در ایران به صورت یارانه‌ای و ناچیز در مقایسه با قیمت‌های جهانی عرضه می‌شود، احتمال ورود تعداد زیادی از دستگاه‌های مذکور از چین به کشورمان از طریق مبادی غیررسمی در هفته‌های پیش رو بسیار بالا ارزیابی می‌شود. لذا، با توجه به تبعات زیان‌بار اقتصادی، اجتماعی و امنیتی این مساله، خواهشمند است دستور فرمايید در روز‌ها و هفته‌های آتی تمهیدات سخت‌گیرانه‌تری به منظور جلوگیری از ورود غیرقانونی دستگاه‌های استخراج رمزارز به کشور معمول فرمایند.»

آخرین اخبار بورس و اقتصاد