روند کاهشی طلا و سکه ادامه دار شد / قیمت دلار و یورو امروز 1400/9/27

روند کاهشی طلا و سکه ادامه دار شد / قیمت دلار و یورو امروز 1400/9/27

قیمت طلا و سکه در معاملات امروز تا ساعت 19 نسبت به معملات ابتدای روز با کاهش همراه شد و براین اساس قیمت سکه طرح جدید 13 میلیون تومان اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، با صعود اونس طلا به بالای 1800 دلار پس از سیگنال بانک مرکزی آمریکا درباره احتمال سه دور افزایش نرخهای بهره در سال میلادی آینده، موج جدیدی از خوش بینی در بازار طلا به وجود آمده است.

بر اساس گزارش ایسنا، با این حال اگرچه بعضی از تحلیلگران پتانسیل صعود قیمت طلا در کوتاه مدت را مشاهده می کنند اما همچنین فرصت فروش در زمان صعود قیمتها را هم می بینند زیرا این فلز ارزشمند نهایتا با موانع افزایش نرخهای بهره در سال 2022 مواجه می شود.

کریس وکیو، استراتژیست ارشد بازار وب سایت دیلی فارکس در این باره اظهار کرد: دلار ضعیفتر و بازده واقعی پایینتر اوراق قرضه کمک می کنند قیمت طلا بالاتر رود. با این حال وی خاطرنشان کرد اگر طلا بالای قیمت 1835 دلار را بشکند، این صعود فرصتی برای فروش خواهد بود.

تحلیلگران پتانسیل تغییر پایدارتری در این فلز ارزشمند را انتظار دارند. دارین نیوسام، رییس شرکت “دارین نیوسام آنالایز” اظهار کرد: با وجود لحن موافق بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخهای بهره، دلار نمی تواند به بالاتر از رکورد بالایی که در نوامبر داشت صعود کند. نرخها شاید بالا بروند اما به صورت پلکانی افزایش پیدا می کنند. نگاهی به نمودارها نشان می دهد دلار فعلا به سقف رسیده و طلا فرصت خواهد یافت به سطح بالاتری صعود کند. وی در ادامه افزود: افزایش تنشهای ژيوپلیتیکی میان روسیه و اوکراین هم تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن در کوتاه مدت را تقویت می کند. در شرایط ابهام، سرمایه گذاران ترجیح می دهند طلا نگهداری کنند.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، 16 نفر شرکت کردند که از میان آنها 11 نفر معادل 69 درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند. دو نفر معادل 13 درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و سه نفر معادل 19 درصد نظر خنثی داشتند.

در این بین، 1027 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خرد شرکت کردند که از میان آنها، 593 نفر معادل 58 درصد به افزایش قیمت طلا و 263 نفر معادل 26 درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که 171 نفر معادل 17 درصد نظری نداشتند.

در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا با شش دلار و 70 سنت معادل 0.4 درصد افزایش، در 1804 دلار و 90 سنت بسته شد و برای کل هفته 1.1 درصد رشد هفتگی به ثبت رساند. طلا روز پنج شنبه 33 دلار و 70 سنت معادل 1.9 درصد افزایش داشت و در 1798 دلار و 20 سنت بسته شده بود که بزرگترین رشد قیمت روزانه از 15 اکتبر بود.

از نظر بعضی تحلیلگران، بازار طلا تاب آوری قوی نشان می دهد زیرا قیمتها موفق شده اند حمایت در بالای سطح 1750 دلار را در آستانه تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا حفظ کنند.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد در شرکت مدیریت دارایی SIA به کیتکونیوز گفت: طلا از ریسک گریزی در بازارهای مالی و تهدید تورم رو به رشد بهره برده است. تورم برای سرمایه گذاران مهم مانده است به خصوص اکنون که باعث شده است سه بانک مرکزی لحن موافق افزایش نرخهای بهره پیدا کنند.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک گفت: وی به قیمت طلا خوش بین است زیرا موج جدید شیوع کووید 19 در جهان ممکن است انتظارات رشد را محدود کرده و طلا به عنوان دارایی امن را تقویت کند.

با این حال همه تحلیلگران نظر خوش بینانه ای نسبت به طلا در کوتاه مدت ندارند. دیوید میدن، تحلیلگر بازار در شرکت “اکويیتی کپیتال” اظهار کرد: وی همچنان پتانسیل دلار قویتر در کوتاه مدت را می بیند.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز 27 آذر تا ساعت 18، به رقم 27 هزار و 437 تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4،200 تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش 27 هزار و 441 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 26 هزار و 896 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی 4735 تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 30 هزار و 808 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 30 هزار و 198 تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌های اعلامی سایت طلا و جواهر تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم 12 میلیون و 700 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید 13 میلیون تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلای 18 عیار، یک میلیون و 285 هزار و 834 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون و 800 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و 780 هزار تومان و دو میلیون و 350 هزار تومان است.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد