یارانه‌های ريیس‌جمهور برای آذر ماه/ بیشترین یارانه‌ دولت چقدر است؟

یارانه‌های ريیس‌جمهور برای آذر ماه/ بیشترین یارانه‌ دولت چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، دولت سیزدهم برای یارانه ماه پیش‌رو چند گزینه دارد که به احتمال زیاد یکی از آنها را اجرایی می‌کند؛ از کارت اعتباری 200 هزار تومانی تا یارانه 66 هزار تومانی. دولت ابراهیم ريیسی در سه ماه اخیر بارها موضوع پرداخت یارانه جدید را مطرح کرده است. با توجه به اظهارات دولتمردان چند

به گزارش تجارت‌نیوز، دولت سیزدهم برای یارانه ماه پیش‌رو چند گزینه دارد که به احتمال زیاد یکی از آنها را اجرایی می‌کند؛ از کارت اعتباری 200 هزار تومانی تا یارانه 66 هزار تومانی.

دولت ابراهیم ريیسی در سه ماه اخیر بارها موضوع پرداخت یارانه جدید را مطرح کرده است. با توجه به اظهارات دولتمردان چند گزینه برای حمایت از خانوارها وجود دارد.

کارت اعتباری 200 هزار تومانی

دولت وعده داده که در آذر ماه کارت اعتباری 150 تا 200 هزار تومانی پرداخت می‌شود. مشمولان این کارت‌های اعتباری پنج دهک اول جامعه هستند.

مبلغ این یارانه هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول 200 هزار تومان است. دو دهک بعدی 150 هزار تومان اعتبار ماهانه قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد پرداخت می‌شود.

با این که وارد آذر ماه شروع شده اما هنوز دولت جزيیات جدیدی درباره این کارت‌های اعتباری منتشر نکرده است.

یارانه 110 هزار تومانی

پرداخت یارانه 110 هزار تومانی از مجلس دولت با اقتصاددان‌ها بیرون آمد. در جلسه‌ای که دولت برای حذف دلار 4200 تومانی برگزار کرد، مقرر شد دولت به جای پرداخت دلار ترجیحی به کالاها آن را به صورت نقدی به حساب خانوارها بریزد.

احتمالا مشمولان این یارانه نیز دهک‌های اول تا پنجم باشد که دولت برای حمایت‌های معیشتی خود از آن نام می‌برد.

پیشنهاد جدید دولت برای پرداخت یارانه

جدیدترین اظهارنظر دولت برای پرداخت یارانه به اظهارات اخیر نمایندگان مجلس درباره پیشنهاد دولت برمی‌گردد.

براساس لایحه‌ای که دولت به مجلس برده، دولت پیشنهاد داده که 27 هزار میلیارد تومان بودجه برای پرداخت یارانه جدید اختصاص داده شود.

در این لایحه پیش‌بینی شده که مشمولان هفت دهک اول جامعه باشد اما با این تفاوت که اولویت با چهار دهک اول باشد. این چهار دهک شامل 34 میلیون نفر می‌شود که اگر قرار باشد بودجه 27 هزار میلیارد تومانی بین این 34 میلیون نفر تقسیم شود به هر نفر 66 میلیون نفر می‌رسد.

البته اگر قرار باشد دولت همه‌ی خانوارهایی که در هفت دهک اول درآمدی قرار دارند را پوشش یارانه‌ای دهد، باید بودجه را افزایش دهد چرا که این هفت دهک حدود 60 میلیون نفر برآورد می‌شود.

مطالعه بیشتر: یارانه جدید ريیسی برای دهک‌های پایین/ به هر نفر چقدر یارانه پرداخت می‌شود؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد