تحلیل بورس 10 خرداد 1400 / خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت سیگنال خوبی برای بورس است

تحلیل بورس 10 خرداد 1400 / خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت سیگنال خوبی برای بورس است

بازار سرمایه امروز با وجود روند منفی و ریزش‌هایی که داشته است اما با معاملات خوبی همراه شده و ارزش معاملات به 2 هزار میلیارد در یک ساعت اول معاملات رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سرمایه امروز با وجود روند منفی و ریزش‌هایی که داشته است اما با معاملات خوبی همراه شده و ارزش معاملات به دو هزار میلیارد در یک ساعت اول معاملات رسید.

مهدی افضلیان، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در روز گذشته نسبت به هفته قبل ارزش معاملات با رشد همراه شده و به پنج هزار میلیارد رسید.در روز گذشته از صندوق‌های با درآمد ثابت نقدینگی قابل توجهی خارج شد و این مساله نشان می‌دهد که پول‌های خارج شده از این صندوق‌ها به بازار سرمایه سرریز می‌شوند. وی در این‌باره افزود: صف‌های فروشی که در روزهای گذشته به شش هزار تا هفت هزار میلیارد می‌رسید در روز گذشته به چهار هزار و 500 میلیارد تومان رسید که این اتفاق از دو منظر قابل بررسی است یا صف‌های فروش جمع شده‌اند یا نقدینگی به بازار تزریق شده است.

این کارشناس بازار در بخش دیگری درباره توصیف مدل رشد و صعود در بازار در کوتاه مدت گفت: مهم‌ترین اتفاق و ریسک رو به روی بازار انتخابات ریاست جمهوری است که با توجه به سیاست‌های اقتصادی کاندیدها که به عنوان برنامه مطرح می‌کنند تا انتخابات بازار وضعیت تعادلی را بازار خواهد داشت اما بعد از آن نتیجه و روند بازار مبهم است.

وی افزود: نمادهای شاخص‌ساز از وضعیت بهتری نسبت به نمادهای دیگر برخوردارند و ادامه روند مثبت این نمادها بستگی به ورود پول جدید به این نمادها دارد که ارزندگی آن ها را تضمین کنند.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد