رشد 31درصدی سود انباشته "فسبزوار"/ آیا طرح‌های توسعه‌ای تا پایان 1400 افتتاح می‌شوند

رشد 31درصدی سود انباشته "فسبزوار"/ آیا طرح‌های توسعه‌ای تا پایان 1400 افتتاح می‌شوند

بیشترین دارایی

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت پارس فولاد سبزوار در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای تلفیقی 6 ماهه منتهی به خردادماه 1400 (حسابرسی شده) مجموع درآمد‌های عملیاتی‌ خود طی این دوره 6 ماهه برابر با 28 هزار و 800 میلیارد ریال ارايه کرده که رشد 206 درصدی را نسبت به سال گذشته از آن خودکرده، سود ناخالص شرکت فسبزوار طی این دوره 6 ماهه با رشد 375 درصدی به مبلغی بالغ‌بر 13 هزار و 557 میلیارد ریال رسیده است.

مجموع سود عملیاتی شرکت فسبزوار در پایان دوره 6 ماهه میاندوره‌ای برابر با 13 هزار و 255 میلیارد ریال گزارش‌شده که نسبت به سال گذشته افزایش 393 درصدی را به ثبت رسانده است.

این شرکت در پایان دوره 6 ماهه منتهی به خردادماه 1400 هزینه‌های مالی به ثبت نرسانده، همچنین پارس فولاد سبزوار با سود خالص 13 هزار و 733 میلیارد ریالی مواجه بوده که نسبت به سال گذشته 385 درصد افزایش قابل توجه را تجربه کرده و سود خالص هر سهم برابر با 3.433 ریال بوده که 385 درصد رشد را به همراه داشته است.

صورت‌وضعیت مالی منتهی به پایان خردادماه 1400

بر پایه این گزارش صورت گرفته، شرکت فسبزوار در گزارش صورت‌وضعیت مالی میاندوره‌ای 6 ماهه خود مجموع دارایی‌های ثبت‌شده را برابر با 30 هزار و 964 میلیارد ریال ارايه کرده که رشد 46 درصدی را نسبت به پایان سال گذشته شاهد بوده و بیشترین دارایی در اختیار بخش «دارایی‌های ثابت مشهود» با 10 هزار و 2 میلیارد ریال بوده که نسبت به پایان سال گذشته 20 درصد رشد را شاهد بوده است.


بیشتر بخوانید: "بریکت" منتظر فاینانس چینی‌ها/ از سودسازی 1400 "فسبزوار" تا آدرس محل فروش آهن‌اسفنجی


میزان سرمایه پارس فولاد سبزوار مبلغ 3 هزار و 457 میلیارد ریال گزارش‌شده که نسبت به سال گذشته بدون تغییر باقی‌مانده، همچنین سود انباشته ارايه‌‎شده فسبزوار در پایان دوره 6 ماهه منتهی به خردادماه 1400 برابر با 15 هزار 628 میلیارد ریال بوده که با رشد 31 درصدی مواجه بوده است.

در آخرین شفاف‌سازی آقای مدیرعامل چه گذشت

شعبانی مدیرعامل پارس فولاد سبزوار با اشاره به چگونگی نیازهای مواداولیه شرکت گفت: سهامدار عمده شرکت یعنی اپال کانی پارس تامین‌کننده بیش از 80درصد مواداولیه شرکت بوده و فسبزوار در این راستا با کمبود و مشکلیمواجه نبوده و خبر خوب نیز آن است که برای حمل و نقل مواداولیه تا کارخانه، ریل کاملا در دسترس قرار دارد.

وی درباره میزان سودسازی سال آتی و افزایش سرمایه نیز اظهارکرد: 2.3 همت برای سال 1400 سود پیش‌بینی شده اما؛ تاکنون برنامه‌ای برای افزایش سرمایه طرح‌ریزی نشده است.

"بریکت" منتظر فاینانس چینی‌ها

شعبانی همچنین در خصوص طرح‌های توسعه‌ای در دست اقدام شرکت نیز اشاره‌ای داشت و افزود: : از یک‌سال گذشته پرداخت فاینانس طرح یک‌میلیون تنی شمش در دستور کار قرار گرفته اما؛ به‌دلایلی همچون تحریم‌ها کماکان این موضوع عملیاتی نشده است.

مدیرعامل پارس فولاد سبزوار درخصوص مشکلات شرکت‌های فولادی درباره نبود برق و تاثیر آن بر شرکت متبوع خود نیز گفت: بسیاری از شرکت‌های فولادی کاملا متکی به برق هستند اما؛ قیمت برق کم تر از یک درصد در شرکت تاثیر دارد و‌ گاز تاثیر بیشتری در تولید آهن اسفنجی دارد.

در همین راستا زحمتکش، معاونت مالی در صحبت‌های تکمیلی خاطرنشان کرد: در خصوص مقدار مصرف به ازای هر تن آهن اسفنجی: نرخ گاز 700 تومان به ازای هر متر مکعب و هر تن 315 متر مکعب گاز مصرف می‌کند.

در ادامه مجددا شعبانی با اشاره به اینکه تمام محصول بریکت به فروش می‌رسد نیز تصریح کرد: مجموع تولید سالانه بریکت شرکت برابر با 30 هزارتن بوده و تمام بریکت تولیدی، کاملا به فروش می‌رسد و محصول اصلی شرکت آهن اسفنجی است که 800 هزار تن ظرفیت تولید دارد.

از طرح بیرکت چه می‌دانیم

مدیرعامل این شرکت درخصوص توضیحات تکمیلی در طرح بریکت نیز عنوان کرد: در طرح سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی تولید یک میلیون و 670 هزار تنی گنجانده شده و طبق پیش‌بینی‌ها نیازمند مدت زمانی 4سال برای افتتاح این طرح است.

وی افزود: همانطور که اعلام شد 170 میلیون یورو برآورد هزینه صورت گرفته این طرح بوده که 34 میلیون یورو آن پرداخت و ادامه همکاری‌ها منتظر شرکت و بانک‌های جینی هستیم.

در پایان همچنین درخصوص تاثیر قیمت گذاری دستوری بر روی شرکت نیز اینگونه مطرح شد که تاکنون قیمت دستوری ابلاغ نشده و عرضه کالا و خرید مواد اولیه در بورس کالا انجام می‌شود.

لازم به ذکر است که واحد بریکت سازی سرد شرکت پارس فولاد سبزوار، اولین واحد در بین 8 طرح ملی فولاد بوده که در اردیبهشت 1400 به بهره برداری رسید.

ظرفیت اسمی کارخانه 12 تن بریکت بر ساعت بوده و با توجه به نرمه تولید شده در فرایند احیا مستقیم ظرفیت آن تا 80 هزار تن بر سال می‌تواند باشد. 

 
آغاز عملیات بازارگردانی " فسبزوار " به مدت یک سال

شرکت بورس اوراق بهادار تهران با انتشار اطلاعیه‌ای از بازارگردانی بر نماد معاملاتی «فسبزوار» به مدت 12 ماه از تاریخ 27 شهریور 1400 خبر داد.


  • بیشتر بخوانید: برگزاری جلسه معارفه شرکت پارس فولاد سبزوار

براساس این اطلاعیه، بازارگردان نماد یادشده، صندوق سرمایه‌گذاری ا. ب. امید لوتوس پارسیان و کارگزار بازارگردان، شرکت کارگزاری پارسیان معرفی شده‌اند.

حداقل حجم معاملات روزانه یک میلیون و حداقل حجم سفارش انباشته نیز 50 هزار سهم اعلام شده است.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد