برنامه تحول صنعت خودرو در راه است

برنامه تحول صنعت خودرو در راه است

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: برنامه‌ای در قالب 9 محور برای تحول در صنعت خودرو داریم که همه چالش‌ها و راهکارهای آن را در بر می‌گیرد که این برنامه به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، سید رضا فاطمی امین در نشست هم اندیشی مدیران رسانه که به میزبانی وزارت صمت برگزار شد اظهار داشت: خودرو از سیاسی ترین محصولات و موارد حايز اهمیت در کشور است که از یک طرف به شدت دچار چالش و از طرفی دارای ظرفیت‌های متنوعی است.

وی همچنین با بیان اینکه نحوه قیمت گذاری باید به گونه‌ای باشد که ساخت داخل مزیت داشته باشد، اضافه کرد: خودروسازان 115 هزار میلیارد تومان بدهی و 85 هزار میلیارد تومان زیان انباشته داشته‌اند و بیش از 200 هزار میلیارد تومان رانت در این صنعت وجود دارد.

فاطمی امین با بیان اینکه 90 پروژه طی سه ماهه اخیر در مجموعه وزارت صمت فعال شده است، گفت: با اجرای این پروژه‌ها نوع حکمرانی در وزارت صنعت، معدن و تجارت تغییر می‌کند و از روزمرگی‌ها بیرون می‌آییم.

وی همچنین تاکید کرد: گزارش عملکرد وزارتخانه را به صورت مداوم و منظم هر سه ماه یکبار ارايه خواهیم داد که در همین راستا گزارش عملکرد فصل پاییز (سه ماهه) به زودی منتشر و در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه می‌خواهیم وزارتخانه‌ای شفاف و پاسخگو داشته باشیم، تاکید کرد: می خواهیم نوع جدیدی از حکمرانی را تعریف و پیاده سازی کنیم که در این نوع جدید از نظرات رسانه، نخبگان و صاحب نظران استفاده خواهیم کرد.

فاطمی امین با بیان اینکه رفتارهای مردم و جامعه از الگوهای ذهنی آنها شکل می‌گیرد، بیان کرد: کار مشترکی را با حوزه رسانه به پیش می‌بریم تا الگوهای ذهنی مردم را به واقعیت های درون وزارت صمت پیوند بزنیم و واقعیت‌هایی را که در وزارت صمت پیگیری می‌شود به درستی به افکار عمومی منتقل کنیم.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار خودرو را از صفحه خودرو دنبال کنید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد