مجوز افزایش 10 برابری سرمایه شستا صادر شد

مجوز افزایش 10 برابری سرمایه شستا صادر شد

مجوز افزایش 1052 درصدی سرمایه شستا از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها از سوی سازمان بورس صادر شد.

به گزارش برنا، بر اساس اطلاعیه‌ای که از سوی مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس منتشر شده، مجوز افزایش 1052 درصدی سرمایه شرکت شستا صادر شد.

در اجرای قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر 84، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی سهامی عام در سازمان بورس مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقررات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشده و افزایش سرمایه با مشخصات زیر و با رعایت قوانین و مقررات مربوطه از نظر این سازمان بلامانع است.

سرمایه فعلی 142 هزار میلیارد ریال، تعداد سهام قابل انتشار 1494 میلیارد و 13 میلیون و 456 هزار سهم، ارزش اسمی هر اسم هزار ریال، مبلغ افزایش سرمایه 149 هزار و 401 میلیارد تومان، منبع افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و موضوع افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی در راستای اجرای مفاد ماده 14 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالاهای ایرانی مصوب 15 اردیبهشت 98 مجلس شورای اسلامی.

خاطرنشان می‌شود انجام افزایش سرمایه حداکثر تا 60 روز از صدور این مجوز امکان پذیر است، عدم انجام افزایش سرمایه در مدت مقرر موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.

همچنین مطابق ماده 21 قانون بازار اوراق بهادار، ثبت اوراق بهادار نزد سازمان به منظور حصول اطمینان از رعایت مقررات قانونی و مصوبات سازمان و شفافیت اطلاعاتی بوده و به منزله تایید مزایا، تضمین سودآوری و یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت یا طرح مرتبط با اوراق بهادار توسط سازمان نیست.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد