ارز دیجیتال ریف فایننس (Reef Finance) چیست؟

ارز دیجیتال ریف فایننس (Reef Finance) چیست؟

ریف فایننس (Reef Finance) یک تجمیع‌کننده نقدینگی و موتور بازدهی چندزنجیره‌ای است که امکان ادغام پروتکل‌های دیفای را فراهم می‌کند. این پروتکل بر بستر شبکه پولکادات (Polkadot) ایجاد شده است.

به گزارش بورس نیوز، پروژه‌های غیرمتمرکز امور مالی (DeFi) اخیرا محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند، اما بسیاری از آن‌ها از مشکل عدم تعامل‌پذیری رنج می‌برند. این امر باعث ناامیدی کاربران می‌شود؛ چراکه برای بهره‌مندی از تمام قابلیت‌های بخش دیفای، باید از برنامه‌های مختلفی استفاده کنند. پروتکل ارز دیجیتال ریف فایننس (Reef Finance) برای حل این مشکل توسعه داده شده است. در واقع، ریف فایننس یک رابط کاربری عالی است که امکان تعامل با همه برنامه‌های دیفای محبوب کاربران را در یک مکان فراهم می‌کند.

به عبارت دیگر، پروژه ریف فایننس در تلاش است که با ایجاد پلتفری واحد، برنامه‌های مختلف دیفای را در یک مکان ترکیب کند و دسترسی کاربران به اکوسیستم دیفای را آسان‌تر نماید.


بیشتر بخوانید: رمز ارزی که به ماه پرتاب شد


ریف فایننس (Reef Finance) یک تجمیع‌کننده نقدینگی و موتور بازدهی چندزنجیره‌ای است که امکان ادغام پروتکل‌های دیفای را فراهم می‌کند. این پروتکل بر بستر شبکه پولکادات (Polkadot) ایجاد شده است.

دنکو مانچسکی (Denko Mancheski)، مدیر عامل و هم‌بنیانگذار ریف فایننس، این پروتکل را به عنوان راه‌حلی برای موانع پیش روی پذیرش گسترده محصولات دیفای طراحی کرد. به گفته مانچسکی، به دلیل وجود تعداد زیاد محصولات متداخل با یکدیگر، افراد عادی برای بهره‌مندی از قابلیت‌های حوزه دیفای دچار مشکل می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود که پذیرش محصولات این حوزه توسط تازه‌واردان بعید به نظر برسد.

با این حال، مانچسکی می‌گوید که هدف تیم ارز دیجیتال Reef Finance از بین بردن این پیچیدگی‌ها است. در واقع، هدف از راه‌اندازی این پروتکل آن است که کاربران ساده و ناآشنا به فناوری نیز بتوانند به سادگی از مزایای بخش دیفای بهره‌مند شوند. این می‌تواند یک جهش بزرگ برای این حوزه باشد.

نام این پروژه ریف انتخاب شد؛ چون در نظر بنیانگذاران آن شبیه اکوسیستم ریف (کلونی مرجانی در یک منطقه) در دریا است. در یک صخره مرجانی، همه اجزای جداگانه آن اکوسیستم با هم برای ایجاد یک کل همکاری می‌کنند. در ریف فایننس نیز هدف، گردآوری تمامی پروژه‌های منفرد دیفای در یک مکان واحد است تا به این ترتیب، انجام کار‌ها آسان‌تر شود.

زیرساخت‌های اساسی پروتکل ارز دیجیتال ریف، زنجیره‌ای از قرارداد‌های هوشمند است که این اکوسیستم را یکپارچه می‌سازد. این قرارداد‌های هوشمند اصلی‌ترین مولفه سیستم هستند و ارتباط بین موتور تجزیه و تحلیل و تجمیع‌کننده نقدینگی را امکان‌پذیر می‌سازند.

به این ترتیب، کاربر می‌تواند از طریق تنها یک رابط کاربری، موقعیت‌های معاملاتی خود را در چندین پلتفرم دیفای مدیریت کند. همچنین، در این پلتفرم دیگر نیازی به مدیریت خروجی‌های پلتفرم‌های مختلف (به عنوان مثال، توکن‌های تامین‌کنندگان نقدینگی) به صورت دستی نیست.

در نهایت، پروتکل ریف فایننس از اتریوم و چند شبکه بلاکچینی دیگر نیز پشتیبانی می‌کند تا به این ترتیب، دسترسی کاربران به حوزه دیفای بیشتر شود.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد