جزيیات قرارداد صادرات 400 مگاوات برق ایران به عراق

جزيیات قرارداد صادرات 400 مگاوات برق ایران به عراق

سخنگوی وزارت برق عراق گفت: به موجب قرارداد راهبردی بغداد با تهران در بخش انرژی، عراق به مدت 5 سال 400 مگاوات برق از ایران دریافت می‌کند.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت برق عراق با ارايه توضیحی درباره جزيیات توافق راهبردی عراق و ایران در حوزه انرژی تاکید کرد که این توافق دو هدف واردات برق از ایران و بهبود ولتاژ آن را محقق می‌کند.

«احمد موسی» سخنگوی وزارت برق عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق(واع) گفت: با طرف ایرانی قرارداد پنج ساله برای تامین 400 مگاوات برق از طریق خطوط ایران منعقد کردیم.
وی افزود: امضای این قرارداد به دنبال پرداخت بدهی گاز به ایران و بر اساس مصوبه هیات وزیران عراق صورت گرفت و هدف از آن نه تنها تامین برق400 مگاوات برق بلکه بهبود ولتاژ و درمان افت آن است به نحوی که به افزایش ساعات پردازش کمک خواهد کرد.
موسی افزود: عراق با هدف دستیابی به توافق، خطوطی را به طور همزمان با طرف ایرانی مرتبط کرده است که پیش تر هم تا سقف 1200 مگاوات برق تولید می‌کرده است.
این مسيول عراقی با بیان اینکه توافقنامه مذکور براساس پرداخت هزینه و متناسب با نیاز عراق است، توضیح داد: پرداخت‌ ما به ایران متناسب با بهای انرژی، زمان اوج مصرف و نیاز وزارتخانه برق عراق است ، یعنی ممکن است در مواقع غیر اوج مصرف، عراق نیازی به این برق نداشته باشد.

انتهای پیام/ ت 29

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد