تحرکات روزانه صندوق‌های قابل معامله (14فروردین)/ الماس، تک ستاره صندوق‌های امروز

تحرکات روزانه صندوق‌های قابل معامله (14فروردین)/ الماس، تک ستاره صندوق‌های امروز

در بورس امروز 84میلیارد تومان دارا یکم و 145میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به 790میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری...
برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق اعتماد آفرین پارسیان با ارزش 64میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق پالایشی یکم (پالایش) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق با درآمد ثابت کمند نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل 64میلیارد تومان واحدهای صندوق اعتماد را از حقوقی‌ها خریدند (42درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق هستی بخش آگاه (آگاس) را به ارزش 41میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (86درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری امین تدبیرگران فردا (الماس) رشد 2.3درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) با زیان 3.8درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (4.3درصد) در رابطه با صندوق مدیریت ثروت ص. بازنشستگی کشوری (مدیر) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم 230میلیارد تومان معامله شدند یعنی 29درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از میان صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا، اکثر توجهات به صندوق پشتوانه طلای لوتوس با نماد طلا معطوف بود و بیشترین کاهش قیمت (4.1درصد) به نام صندوق پشتوانه سکه طلای کیان (گوهر) ثبت شد.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم 790میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی 44میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود دو هزار و 500میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی 680میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد