عرضه کافی کالاهای اساسی و مواد غذایی در فروشگاه‌ها / قفسه‌ها پر است

عرضه کافی کالاهای اساسی و مواد غذایی در فروشگاه‌ها / قفسه‌ها پر است

بررسی های میدانی از فروشگاه ها در سطح شهر حاکی است در قفسه های بیشتر فروشگاه های زنجیره ای انواع اقلام خوراکی و کالاهای اساسی وجود دارد و خبری از هجوم مردم به فروشگاه ها نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی‌های میدانی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح شهر حاکی از این است که آرامش بر بازار خصوصا کالاهای اساسی حکم‌فرماست.

در همین راستا، خانم «م» مدیر یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مرکز شهر تهران در گفتگو با خبرنگار مهر از توزیع اقلامی چون ماکارونی، شکر، روغن، برنج، شیر و لبنیات، مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز از صبح امروز در این فروشگاه‌ها خبر داد.

وی با بیان اینکه در چند روز گذشته کمبودهایی در برخی اقلام خصوصا روغن وجود داشت که از امروز به طور کامل برطرف شده افزود: برخی اقلام مانند لبنیات از سوی تعدادی از برندهای تولید کننده با نرخ‌های جدید توزیع شده است؛ مثلا شیر پاکتی کم چرب امروز با قیمت مصرف کننده 18 هزار تومان توزیع شده است ولی برخی برندهای لبنی ماست کم چرب نیم کیلویی را با قیمت 14 هزار تومان که با تخفیف فروشگاه 13 هزار تومان عرضه می‌شود، توزیع کرده اند.

همچنین آقای «ح» مدیر یک فروشگاه زنجیره‌ای در جنوب غرب پایتخت در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه انواع ماکارونی با برندهای مختلف امروز توزیع شده افزود: اکثر شرکت‌های تولید ماکارونی با قیمت جدید اقدام به توزیع محصول کرده اند اما تعدادی از شرکت‌ها محصولات خود را با نرخ قبلی به فروشگاه‌ها داده اند.

وی درباره شکر گفت: هنوز نرخ جدید در محصولات شکر اعمال نشده و با همان قیمت هر کیلو 15 هزار تومان در فروشگاه‌ها صبح امروز توزیع شد. ضمن اینکه مشکلی از نظر کمبود شکر نداریم.
مدیر یکی از شعب یک فروشگاه زنجیره‌ای بورسی با اشاره به آغاز توزیع برنج ایرانی و خارجی در بیشتر شعب این فروشگاه در سطح کشور گفت: در حال حاضر عمده برنج موجود با نرخ‌های روزهای گذشته به فروش می‌رسد و برنج خارجی اعم از پاکستانی و هندی از کیلویی 20 تا 26 و ایرانی از کیلویی 50 تا 70 هزار تومان به خریداران عرضه می‌شود.

مدیر یک فروشگاه زنجیره‌ای در میدان فردوسی تهران با اشاره به کاهش سهمیه گوشت قرمز در کالاهای توزیعی صبح امروز افزود: به نظر می‌رسد کاهش توزیع گوشت قرمز به دلیل میزان کشتار امروز بوده است و احتمالا در روزهای آینده مجددا به میزان روزهای گذشته گوشت قرمز توزیع خواهد شد.

بررسی‌ها همچنین حاکی از توزیع روغن خوراکی اعم از مایع، جامد و سرخ کردنی در بیشتر فروشگاه‌هاست؛ در قفسه‌های اکثر فروشگاه‌های زنجیره‌ای روغن خوراکی وجود دارد؛ ممکن است برخی سوپر مارکت‌ها با کمبود روغن مواجه باشند اما اعلام شده از فردا روغن خوراکی در سوپرمارکت‌ها هم توزیع خواهد شد.

مدیران بیشتر فروشگاه‌های سطح شهر در گفتگو با خبرنگار مهر موضوع اجبار به خرید تن ماهی یا برخی کالاهای دیگر در برابر روغن خوراکی یا سهمیه بندی روغن را رد کرده اند و محدودیتی برای خریداران وجود ندارد.

به گفته این فعالان اقتصاد خرد، بیشتر خریداران شخصا نسبت به رعایت تعداد کالاهای مورد نیاز دقت کافی را دارند و کمتر خریداری اقدام به خرید کالاهای اساسی در اقلام متعدد می‌کند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد