"صبوری" رمز صعود در کف 1,400 میلیون واحدی

"صبوری" رمز صعود در کف 1,400 میلیون واحدی

با توجه به وضعیت خوب شرکت‌های بنیادین و اصلاح خوب قیمت‌ها در کلیت بازار، شاخص خود را آماده صعود در افق پیش رو می کند.

به گزارش بورس نیوز، تثبیت در مرز 1/400 میلیون واحد و کسب آمادگی برای حرکت بعدی به سمت هدف 1/530 میلیون واحد در وقتی دیگر!

شاخص کل در روز گذشته با افت جزیی حدود 400 واحد به معاملات خود پایان داد تا در کانال یک میلیون و 400 هزار واحد ثابت شود و با توجه به وضعیت خوب شرکت‌های بنیادین و اصلاح خوب قیمت‌ها در کلیت بازار، خود را آماده صعود در افق پیش رو نماید.

کافی است، صبورانه تغییر روند از نزولی به صعودی ملایم را می‌توان به نظاره بنشینیم.

دلار یک گام دیگر به عقب

درحالی که عواقب مذاکرات هسته‌ای مشخص نیست، اما خط مشی اهالی سیگنالی دلار کاملا مشخص است و درحال پیاده‌شدن مقطعی از دلار هستند تا باردیگر در هیاهوی مذاکرات یا اتمام دوره آن، روند دلار را صعودی کرده و یک نوسان ریز دیگر را هم سوار بر جیب کنند.

دلار در آخرین ساعات شب گذشته با نرخ 29 هزار و 630 تومان معامله شد و احتمالا تا قبل از بهمن ماه، روند نزولی دلار تا مرز کانال 28 هزارتومانی نیز ادامه دار باشد.

سکه و آب شدن قطره قطره

همانطور که در روز‌های گذشته نیز مشخص بود، روند نزولی سکه پیرو حرکت‌هایی بوده که دلار در آن نقش دارد بنابراین سکه را باید 50 هزارتومان دیگر نزولی دید تا نرخ هر سکه امامی به 12 میلیون و 650 هزارتومان برسد و هر سکه امامی نیز با ورود به کانال جدید، با نرخ 12 میلیون و 990 هزارتومان برای مشتریان آن دست به دست شود.

طلافروشی‌ها نیز هر گرم طلا را با نرخ یک میلیون و 286 هزارتومان نرخ‌گذاری کردند.

از شرق تا غرب

بازار‌های وال‌استریت حاکی از آن است که داوجونز با 95,83 واحد مثبت، S&P با بیش از 4 واحد منفی، اپل با 1,04 واحد منفی و نزدک با 0,75 مثبت به کار خود ادامه داد.

شاخص‌های شرقی نیز گویای آن بود که NIKKEI با 218,35 واحد منفی به 28,850 واحد رسید و شاخص شانگ‌های نیز با 28,57 واحد منفی، به 3,601 واحد دست عقب گرد کرد.  

آخرین اخبار بورس و اقتصاد