سیگنال‌های مهم برای بازار سهام/ وعده‌ها حال بورس را خوب می‌کند؟

سیگنال‌های مهم برای بازار سهام/ وعده‌ها حال بورس را خوب می‌کند؟

رشد شاخص کل دیروز در حالی اتفاق افتاد که اواخر هفته گذشته وعده‌های خوبی در خصوص بازار سهام به سهامداران داده شد. وعده‌هایی که همچنان از سمت وزیر اقتصاد ادامه دارد. حال باید دید این وعده‌ها عملی می‌شود و این رشد پایدار است؟

به پزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس روز گذشته با بیش از 12 هزار واحد رشد کانال 1٫3 میلیون واحد را پس گرفت. این رشد در حالی اتفاق افتاد که اواخر هفته گذشته وعده‌های خوبی در خصوص بازار سهام به سهامداران داده شد. وعده‌هایی که همچنان از سمت وزیر اقتصاد ادامه دارد. حال باید دید این وعده‌ها عملی می‌شود و این رشد پایدار است؟

خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: باید در مقابل قیمت‌گذاری دستوری مقاومت کنیم و فشار مالیاتی بر رسمی‌ها کم شود. اول در این کشور باید تولید رونق بگیرد تا دولت بتواند از طریق اخذ مالیات تامین مالی و کسری بودجه خود را تامین کند که این موضوع در بودجه سال آینده دیده شده است. نقدینگی لازم برای حذف ارز ترجیجی باید با وزارت کشاورزی و بانک مرکزی توافق شود

فاطمی امین، وزیر صمت درباره قیمت‌گذاری خودرو گفت: اوایل هفته آینده برنامه وزارت صمت با 9 محور در حوزه خودرو منتشر خواهد شد که در آن راهبردها و سیاست های صنعت خودرو مشخص می‌شود. قیمت‌گذاری هم روش‌های مختلفی دارد برخی از محصولات مشمول قیمت‌گذاری نیستند.

سیمانی‌ها همچنان مازوت می‌سوزانند

اولیانوفن، ماینده روسیه گفت: مذاکرات وین می‌تواند اوایل سال آینده میلادی نهایی شود. در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین گفت مسکو با این دیدگاه تهران که دور بعدی مذاکرات می‌تواند آخرین دور باشد، توافق نظر دارد. «نهایی کردن گفت‌وگوها به‌طور موفقیت آمیز تا اواخر ژانویه یا اوایل فوریه قابل حصول است»

اویل پرایس در گزارشی مدعی شد: شرکت ملی نفت ایران از اول ژانویه 2022 از شاخص نفت برنت به‌جای شاخص ICE Bwave برای قیمت‌گذاری نفت‌خامی که به بازارهای اروپا و مدیترانه می‌فروشد، استفاده خواهد کرد. قصد ایران از این تغییر شاخص آمادگی برای آغاز صادرات نفت به اروپا پس‌از برداشته شدن تحریم‌ها به‌دنبال مذاکرات هسته‌ای است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان سیمان گفت: گاز سیمانی‌ها از 15 آبان ماه تاکنون به تدریج قطع شد. حدود 60 کارخانه سیمان به جای گاز از مازوت استفاده می‌کنند. مازوت به آسانی به دست کارخانه‌ها نمی‌رسد. قرار است مازوت به قیمت گاز یعنی 300 تومان محاسبه شود اما به دلیل افزایش کرایه‌ها، قیمت حمل مازوت بیشتر از خود مازوت است.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد