تاسیس بانک مشترک ایران و آفریقا در دستور کار قرار دارد

تاسیس بانک مشترک ایران و آفریقا در دستور کار قرار دارد

معاون اقتصادی ريیس‌جمهور‌ با بیان اینکه تاسیس بانک مشترک ایران و آفریقا در دستور کار قرار دارد، گفت: تاسیس بانک مشترک بین ایران و قاره آفریقا به توسعه روابط کمک می‌کند و نیاز به دلار و یورو را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محسن رضایی امروز در اجلاس بین‌المللی همکاری‌های علمی، اقتصادی ایران و کشورهای غرب آفریقا با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران برای کشورهای آفریقایی احترام بسیاری قايل است، اظهار داشت: قاره آفریقا گنج پنهان خداوند است. بسیاری تلاش کردند چهره نامطلوبی از مردمان این سرزمین به نمایش گذارند اما ایران اعتقاد به برابری همه ملت‌ها دارد و هیچ ملتی را برتر از دیگری نمی‌داند.

معاون اقتصادی ريیس جمهوری افزود: آفریقا پس از قرن‌ها مبارزه توانسته به استقلال برسد و در مسیر پیشرفت قرار بگیرد لذا آفریقا تفاوتی با قاره‌های دیگر ندارد و می‌تواند با اقتصادی موفق جایگاه بین‌المللی خود را بدست آورد.

رضایی اظهار داشت: ایران نیز به دنبال اقتصاد غنی است و بنابراین این موضوع هدفی مشترک ایجاد می‌کند که می‌توانیم با برنامه‌ریزی جدید به توسعه یکدیگر کمک کنیم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری، تولید و بازار از شاخصه‌های مهم تولید ثروت برای کشورها به شمار می‌روند، بیان داشت: تولید بدون تجارت ثمر ندارد و سرمایه‌گذاری به تنهایی کمکی به اقتصاد نمی‌کند اما ایران و آفریقا با فعال کردن این سه شاخصه به صورت مشترک می‌توانند دستاوردهای بسیاری را رقم بزنند.

معاون اقتصادی ريیس جمهوری بیان داشت: ایجاد شرکت‌های تجاری از راهکارهایی است که می‌تواند به توسعه روابط ایران و آفریقا کمک کند.

وی ایجاد بانک مشترک ایران و آفریقا را سرآغاز خوبی برای توسعه روابط عنوان کرد و گفت: در این صورت می‌توانیم بدون نیاز به یورو و دلار با پول‌های کشورها تجارت خود را انجام دهیم که نفع دو کشور را به دنبال دارد.

رضایی افزود: در ایران، مقام معظم رهبری در امتداد بنیان گذار انقلاب، تفکر عدالت خواهی را در داخل و خارج دنبال می‌کنند و باید دست به دست هم دهیم تا پرجم عدالت در جهان برافراشته شود.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد