مقایسه صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله / سهامی ها گوی صعود را از طلایی ها ربودند

مقایسه صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله / سهامی ها گوی صعود را از طلایی ها ربودند

صندوق‌های ETF «سهامی» بیش از چهار درصد و صندوق‌های مبتنی بر طلا بیش از سه درصد به صورت میانگین طی این هفته رشد کردند.

اقتصاد آنلاین –  امیر مهدی زاده؛ صندوق‌های معامله‌پذیر «سهامی» و «مختلط» در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط 4.5درصد رشد قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها 4.4افزایش یافت، این در حالی بود که شاخص کل بورس توانست رشد 3.5درصدی را به ثبت رساند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام

بیشترین بازدهی هفتگی مربوط به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ثبت 10.5درصد رشد قیمت بود و NAV این صندوق 11درصد افزایش یافت که بهترین عملکرد هفتگی را نیز از آن خود کرد.

کمترین صعود قیمت صندوق‌های قابل معامله در این هفته به صندوق فراز داریک اختصاص داشت؛ صندوق «فراز» که قیمت آخر هفته قبل آن 11درصد بالاتر از NAV ابطال بود علی‌رغم رشد 8.2درصدی خالص ارزش روز دارایی‌هایش، با رشد 0.1درصدی قیمت همراه شد و به حباب 2.7درصدی بسنده کرد.

بدون درنظر گرفتن دارا یکم، صندوق گروه زعفران سحرخیز (سحرخیز) را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد زیرا قیمت نهایی 13.1درصد زیر قیمت تيوریک آن است. کماکان صندوق «پالایش» نیز به عنوان گران‌ترین صندوق با انحراف 13.9درصدی قیمت به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا

در طول هفته جاری صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین بازده 3.2درصدی برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آوردند، به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه 4.4درصد رشد قیمت داشت و 0.5درصد پایین‌تر از قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

صندوق ETF پشتوانه طلای لوتوس (طلا) بیشترین بازدهی (3.9درصد) گروه صندوق‌های مبتنی بر طلا را به دست آورد، صندوق پشتوانه طلای مفید (عیار) نیز که حباب 0.2درصدی داشت به حباب منفی 0.3درصدی رسید.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد