توضیح مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس در خصوص ابهامات بازگشایی شبندر

توضیح مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس در خصوص ابهامات بازگشایی شبندر

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس به برخی سوالات در خصوص ابهامات بازگشایی نماد شبندر پاسخ داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی پارچینی مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس در خصوص ابهامات نماد شبندر اظهار کرد: یکی از مسايل مطرح برای سهامداران نحوه اعمال افزایش سرمایه است. با توجه به اینکه این شرکت افزایش سرمایه 368 درصدی داشته است، برخی از سهامداران درباره قیمت تيوریک بازگشایی این نماد ابهام داشته و عنوان کرده‌اند این نماد با قیمت پایین‌تری ثبت شده است.

بیشتر بخوانید

  • پالایش یکم؛ یک سال در زیان!

او بیان کرد: مطابق مقررات در صورتی که نماد شرکتی به دلیل برگزاری مجمع عمومی بسته شود و در مجمع عمومی تقسیم سود تصویب شود، ابتدا مبلغ تقسیمی از قیمت پایانی قبل از بسته شدن نماد، کسر شده و سپس افزایش سرمایه اعمال می‌شود.

پارچینی افزود: قیمت پایانی شبندر قبل از مجمع 21360 ریال بوده که در مجمع عمومی 3850 ریال سود نقدی مصوب شده است. با کسر این مبلغ و اعمال افزایش سرمایه 368 درصدی قیمت تعدیل شده 3739 ریال خواهد بود که به درستی در سامانه‌های معاملاتی قرار گرفته است.

مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی با تاکید بر اینکه هنگام بازگشایی نماد‌ها همواره عده‌ای راضی و عده‌ای ناراضی هستند، گفت: برخی از سهامداران و فعالان بازار سرمایه دیدگاه‌های خود را در خصوص نحوه اقدام ناظر بازار در قالب دیدگاه‌های اصلی یا پی‌نوشت نظرات دیگران در شبکه‌های اجتماعی مطرح کردند که این مدیریت در جریان آن‌ها قرار گرفته است، اما ناظر بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران و شرکت فرابورس ایران، بر اساس نظارت‌های دقیق و بر مبنای مقررات اقدام به فعالیت می‌کنند.

او بیان کرد: اقدامات ناظران بازار در صورتی که برخلاف مقررات باشد، تحت پیگرد سازمان قرار می‌گیرد، اما در خصوص این نماد، بر اساس مستنداتی که تاکنون از طرق مختلف به دست ما رسیده است، تخلفی مشاهده نشده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد