قیمت جهانی نفت امروز آذر‌ماه / برنت به 80 دلار و 20 سنت رسید

قیمت جهانی نفت امروز آذر‌ماه / برنت به 80 دلار و 20 سنت رسید

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 2 دلار و 2 سنت معادل 2.46 درصد کاهش به 80 دلار و 20 سنت رسید.

به گزارش برنا به نقل از رویترز، نگرانی ها از اینکه اقدام هماهنگ آمریکا و چند کشور دیگر مصرف کننده در آزادسازی نفت از محل ذخایر استراتژیک همزمان با موجب جدید شیوع ویروس کرونا ممکن است بازار را در سه ماه نخست سال آینده با مازاد عرضه مواجه سازد سبب شد تا قیمت نفت امروز شاهد کاهش بیش از 2 درصدی باشد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 2 دلار و 2 سنت معادل 2.46 درصد کاهش به 80 دلار و 20 سنت رسید. این سومین جلسه کاهشی متوالی نفت برنت است. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژانویه هم امروز با 2 دلار و 40 سنت معادل 3.06 درصد کاهش به 75 دلار و 99 سنت رسید. دیروز بازار نفت آمریکا تعطیل بود.
کلوین وونگ تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «با توجه به نگرانی بازارها از سویه جدید کرونا که می تواند موجب محدودیت مجدد رفت و آمدها و افت تقاضا شود احتمالا بخشی از افت قیمت به این موضوع باز می گردد.»
دولت آمریکا روز سه شنبه طرح هایی را برای آزادسازی میلیون بشکه نفت از محل ذخایر استراتژیک این کشور با هماهنگی سایر مصرف کنندگان بزرگ از جمله پین، هند و ژاپن اعلام کرد. هدف از این اقدام پایین آوردن قیمت نفت عنوان شده است.
یک منبع آگاه در اوپک گفت، بر اساس نظر کمیته کارشناسان که به وزرای کشورهای عضو این سازمان مشاوره می دهند این اقدام احتمالا موجب ایجاد مازاد عرضه طی ماه های آتی خواهد شد.
این بحث ها در حالی مطرح می شود که قرار است گروه اوپک و متحدانش روز دوم دسامبر تشکیل جلسه دهند و در مورد میزان تولید طی ماه های آینده تصمیم گیری کنند. اوپک پلاس در این نشست تصمیم خواهد گرفت که آیا افزایش روزانه 400 هزار بشکه ای را در ماه ژانویه نیز ادامه دهد یا نه.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد