سامانه جدید معاملاتی بومی در بورس آماده به کار شد

سامانه جدید معاملاتی بومی در بورس آماده به کار شد

بورستهران - ایرنا - مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس با بیان اینکه سامانه جدید معاملاتی بومی تولید شده و آماده استفاده است، گفت: این سامانه کمک می‌کند همگام با گسترش و توسعه بازار، سیستم‌های معاملاتی با مشکلات کمتری مواجه شوند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، «روح الله دهقان» با بیان اینکه این سامانه جدید از نظر امکانات، شبیه به سامانه معاملاتی موجود بوده و تفاوت چندانی با آن ندارد اما از نظر توسعه‌پذیری و مقدار فشاری که می‌تواند تحمل کند، پیشرفته‌تر است، افزود: برای سامانه جدید از تکنولوژی به روزتری استفاده شده که مطابق با تکنولوژی روز دنیا بوده و توسعه پذیرتر است.

وی با اشاره به اینکه  امکانات موجود در این سامانه نیز کمک می‌کند همگام با گسترش و توسعه بازار، سیستم‌های معاملاتی با مشکلات کمتری مواجه شوند، تاکید کرد: هدف از تولید سامانه جدید، رفع خطرهای ناشی از فشار بازار بوده است. در این مرحله به دنبال ایجاد امکانات جدید برای سرمایه‌گذاران نبودیم و شاید به همین دلیل، سرمایه‌گذاران تفاوت زیادی بین سامانه جدید و قدیم احساس نکنند.

دهقان اظهار داشت: در فازهای بعدی، بنا به نیاز سازمان بورس، دست ما برای توسعه و پیاده سازی ابزارهای جدید بازتر است.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس ادامه داد: سامانه معاملات و سامانه پس از معاملات، حوزه‌های جدا از هم هستند که سرویس‌های مورد نیاز را در اختیار همدیگر قرار می دهند. سامانه جدید که به عنوان سامانه معاملات بومی شناخته می‌شود، تنها حوزه معاملات را در بر گرفته و با سامانه پس از معاملات ارتباطی پیدا نمی‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که این سامانه چه امکاناتی برای ابزارهای نوین به همراه دارد، گفت: این سامانه می‌تواند برای معاملات ابزارهای نوین توسعه یابد  و  امکان پیاده سازی را برای ابزارهای نوین فراهم کند.

به گزارش ایرنا، مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس در مرداد ماه اعلام کرد: سامانه معاملات بومی تا پایان سال جاری بخشی از معاملات را از آن خود می‌کند تا معامله برخی نمادها به سامانه معاملاتی جدید (سامانه بومی معاملات) منتقل شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد