لبنان چگونه پول سوخت ایران را می‌پردازد؟ / «دولت لبنان ورشکسته شده!»

لبنان چگونه پول سوخت ایران را می‌پردازد؟ / «دولت لبنان ورشکسته شده!»

پدیدار، رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران می‌گوید لبنان از کمک‌های فرانسه استفاده می‌کند و پول سوخت ایران را می‌پردازد. با این وجود، سومین نفت‌کش ایرانی در حالی به لبنان فرستاده شد که دولت لبنان اعلام کرد محموله‌های سوختی مجوز ورود به کشور نداشته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، دومین نفت‌کش ایرانی حامل سوخت هم به لبنان ارسال شد. بنا بر ادعای تانکر ترکز، نفت‌کش حامل سوخت ایرانی دو شب پیش و از کانال سویز به سمت بندرپانیاس در سوریه حرکت کرده و به جز این، سومین محموله ایرانی هم به سمت لبنان در حال حرکت است.

تجارت‌نیوز هم دو روز پیش گزارشی درباره محموله‌های سوختی فرستاده شده به لبنان تهیه کرد. در این گزارش، پدیدار، رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران به خبرنگار تجارت‌نیوز گفته بود: دولت لبنان، پول سوخت ایران را از طریق کمک‌های مالی که از فرانسه گرفته، پرداخت کند.

این در حالی بود که به ادعای رویترز، وزیر انرژی لبنان این محموله مجوز دولت برای ورود به لبنان را نداشته است. ريیس جریان المسقبل لبنان هم مدعی شده بود: «حزب‌الله می‌‌داند که کشتی‌های حمایتی ایران با خود به لبنان خطرات و تحریم‌های بیشتر به همراه خواهند داشت همچون تحریم‌های ونزويلا و برخی دیگر از کشورها».

در ادامه برخی از نظرات مخاطبان را می‌خوانیم:

مسولان، عامل پول ملی بی ارزش

«لبنان پول سوخت را پرداخت کرده البته تجار لبنانی نه دولت البته این مسايل سیاسی است چون لبنان در تحریم آمریکاست دولت لبنان هیچ گونه به خاطر ترس از آمریکا این واردات را به حزب الله ربط داده است»

«نمیده، والسلام»

«من نمیدونم چرا هر کشوری که تحریم میشه یه ناجی مثل ایران هست که به دادشون برسه.ولی این همه مردم ایران زجر می‌کشن یکی نیست دستی به سمت ما دراز کنه»

«نه پولش رو مردم بدبخت ایران میدن تازه یه خبر خوندم که قراره یارانه بنزین رو حذف کنند»

«پول ملی که بی ارزش میشه دلیلش همین کارای مسيولینه»

«دولت لبنان ورشکسته شده. واحد پول این کشور 90 درصد اعتبار خود را از دست داده. دولت این کشور از واردات نفتی ایران استقبال نکرده چون تحت تحریم قرار می گیرد. مطمين باشید ایران به صورت رایگان بنزین گازويیل را در اختیار آنها قرار داده»

«کی گفته ندادن پس سرود برامون خوندن حساب نیست»

«لبنان نمیده ما هم می‌بخشیم بعد بودجه هم نداریم مردم می‌دهند»

«حزب الله وارد کننده سوخت ایران هست و دولت لبنان که از فرانسه کمک مالی دریافت کرده به دلیل تحریم ها مخالف با واردات سوخت از ایرانه»

«همه می‌دونن رایگانه، چند وقت دیگه بنزین میشه لیتری ده تومن»

«ایران یه صورتحساب رو یخ نوشته فرستاده لبنان ، خدا کنه تا برسه لبنان آب نشه»

«جالبه هنوز نداده و خیلی ها میگن پرداخت شده»

برای مطالعه بیشتر در همین باره، گزارش «انتقال سوخت از ایران به لبنان، پولی یا مجانی؟» را هم بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد