پیش‌بینی قیمت طلا در هفته دوم مرداد / روند صعودی قیمت طلا و سکه ادامه دارد؟

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته دوم مرداد / روند صعودی قیمت طلا و سکه ادامه دارد؟

دبیر اتحادیه طلا اعتقاد دارد اگر اتفاق سیاسی خاصی رخ ندهد، به دلیل کاهش تقاضا در هفته گذشته و همچنین تجربه کاهش تقاضا به دلیل نزدیکی به محرم احتمال کاهش قیمت طلا و سکه وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار طلا و سکه در هفته گذشته با نوسان قیمت همراه بود. انس جهانی در هفته گذشته حدود چهار دلار افزایش داشت و در کنار آن قیمت دلار نیز نمودار صعودی داشت. بنا بر افزایش قیمت دو فاکتور اثرگذار بر قیمت طلا و سکه، قیمت‌ها در بازار طلا و سمه با افزایش همراه بود.

روز سه‌شنبه حباب سکه افزایش پیدا کرد. در جریان معاملات هفته گذشته تقاضا در برای خرید مصنوعات طلا و سکه کاهش یافت و یکی از دلایت آن افزایش قیمت آن‌ها بود.

نادربذرافشان، دبیراتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز به افزایش قیمت طلا و سکه اشاره کرد و افزایش قیمت دلار و انس جهانی را از عوامل اصلی افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه می‌داند.

بذرافشان درباره روند قیمت‌ها در هفته گذشته اینگونه توضیح داد که قیمت طلا به دلیل نوسانات نرخ ارز با افزایش همراه بود و به دنبال آن تقاضا در بازار کاهش پیدا کرد.

با توجه به افزایش 105 هزار تومانی مثقال طلا در هفته گذشته و همچنین افزایش 350 هزار تومانی قیمت سکه نسبت به هفته گذشته، نادربذرافشان علت اصلی افزایش قیمت طلا و سکه را نبود تقاضا به همراه افزایش قیمت دلار می‌داند.

قیمت دلار افزایش می‌یابد؟

دبیر اتحادیه طلا عقیده دارد با توجه به نزدیکی به ماه محرم، تجربه سال‌های گذشته نشان داده است که تقاضا در بازار کم می‌شود و میزان خرید در بازار طلا و سکه کاهش پیدا می‌کند؛ همین مساله می‌تواند یکی از دلایل کاهش قیمت طلا و سکه در هفته آینده باشد.

او در ادامه توضیح داد: به طرو کلی با توجه به نزدیک شدن ماه محرم و نوسانات قیمت در هفته گذشته، اگر اتفاق سیاسی خاصی رخ ندهد و انس جهانی و قیمت دلار نوسانات زیادی را نداشته باشند، احتمال کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه وجود دارد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد