امکان عبور از باند رفت قطعه دو آزادراه شمال تا پایان امسال/ مذاکره با چینی‌ها برای فاینانس قطعه سوم

امکان عبور از باند رفت قطعه دو آزادراه شمال تا پایان امسال/ مذاکره با چینی‌ها برای فاینانس قطعه سوم

ایلنا: رییس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: درباره قطعه سوم آزادراه شمال، دولت تصمیم می‌گیرد و در این راستا با چینی‌ها برای فاینانس منطقه سوم مذاکراتی انجام داده‌ است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، پرویز فتاح در حاشیه بازدید خبرنگاران از قطعه دو آزادراه تهران-شمال در جمع خبرنگاران از بهره‌برداری از باند رفت قطعه دوم تا پایان سال به شرط تایید پلیس و دستگاه‌های مرتبط اظهار داشت: امروز این قول را می‌دهیم که تا پایان امسال کار ساختمانی در باند رفت به پایان می‌رسد و اگر توانستیم تاسیسات را هم انجام می‌دهیم تا عبور ایمن انجام شود تا پایان سال امکان عبور از باند رفت قطعه 2 ایجاد می‌شود اما ما به دنبال ایجاد عبور ایمن برای مردم هستیم. 

وی ادامه داد: امکان عبور ایمن از باند رفت در بهار 1402 ایجاد خواهد شد اما پایان امسال این باند قابل عبور است. 

رییس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه کل قطعه 2 آزاد راه تهران شمال 3 سال آینده تکمیل می‌شود، گفت: تا کنون بنیاد مستضعفان برای منطقه 2 آزادراه تهران شمال 11 هزار میلیارد تومان هزینه کرده است و برای ادامه کار در قطعه 2 به 11 هزار میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.

فتاح افزود: 3 هزار نفر به صورت شبانه روزی در این پروژه مشغول به کار هستند و حقوق کارگران را بنیاد به صورت مستقیم پرداخت می‌کند و حقوق کارگران از پرداخت پیمانکاران جدا شده‌است.

وی در پاسخ به سوال ایلنا درباره عقب ماندگی دولت در پرداخت آورده خود در قطعه دوم گفت: شرایط دولت در وضعیت فعلی و تامین اعتبارات را درک می‌کنیم و کسری دولت در تامین اعتبارات را پوشش می‌دهیم و در تامین اعتبارات نگرانی نداریم. برای راحتی کار بنیاد مستضعفان 100 درصد سیمان و میلگرد را تامین کرده و می‌کند. 

رییس بنیاد مستضعفان در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره تهاتر اعتبارات با اراضی دولت تاکید کرد:  هر چند که در این شرایط زمین نمی‌تواند جای تامین اعتبارات را بگیرد اما نمی‌گذاریم این پروژه به دلیل عدم تامین اعتبارات متوقف شود. پیشنهاد ارایه اراضی منطقه 22 و اطراف منطقه یک آزادراه تهران شمال را داده‌اند و طبق مصوبه اخیر مجلس برای احداث آزادراه دولت می‌تواند اراضی مورد نظر برای ساخت مسکن را ارایه دهد که بنیاد هم در این اراضی به ساخت مسکن اقدام می‌کند و دوباره به طور رایگان به دولت تحویل می‌دهد.

وی با اشاره به هزینه ساخت هر کیلومتر آزادراه تهران شمال اظهار داشت: با توجه به شرایط تورمی هر ماه نسبت به ماه قبل قیمت‌ها در ساخت تغییر می‌کنند و تورم اثرگذار است. 

فتاح تاکید کرد: برای ساخت این پروژه از هیچ مصالح یارانه‌ای و رایگانی استفاده نکردیم و این پروژه یارانه‌ای ساخته نشده ‌است.

رییس بنیاد مستضعفان گفت: باند رفت قطعه دوم آزاد راه تهران شمال به پیشرفت فیزیکی 89 درصدی رسیده و پیشرفت فیزیکی کل این منطقه 65 درصد است. 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در قطعه سوم آزادراه تهران-شمال اظهار داشت: درباره قطعه سوم دولت تصمیم می‌گیرد اما دولت با چینی‌ها برای فاینانس منطقه سوم مذاکراتی انجام داده‌است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد