بازگشت اعتماد به بورس یکباره اتفاق نمی‌افتد

بازگشت اعتماد به بورس یکباره اتفاق نمی‌افتد

بورستهران- ایرنا- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برای موفقیت در بورس باید علل بی‌اعتمادی را ریشه‌یابی کرد و سپس زمینه این مشکل را رفع و مطابق با واقعیت‌های اقتصادی برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش ایرنا از سازمان بورس و اوراق بهادار، «غلامرضا منتظری» درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: مهم‌ترین نکته در هر مسیری جلب اعتماد است و اگر پله اول را بنا بر اعتماد گذاشتیم پله بعدی موفقت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برای موفقیت در بورس ابتدا باید علل بی‌اعتمادی موجود را ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی کرده، مشکلات را احصا کنیم و سپس در گام بعدی زمینه بی‌اعتمادی را رفع و مطابق با واقعیت برنامه‌ریزی انجام شود.

منتظری با بیان اینکه برای تصمیم‌گیری بهتر در مدیریت بازار سرمایه ابتدا باید مسیر گذشته را آسیب‌شناسی کنیم، عنوان کرد: نشست صمیمی باید میان کارشناسان تجربی و علمی، بخش خصوصی و دولتی جهت پیوند علم و تجربه پیرامون بازار سرمایه برگزار کرد تا به مدل رشد در بورس دست پیدا کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است که تا زمانی که مدل مناسبی نداشته باشیم و شاخص تعریف نکنیم، ارزیابی مفهمی پیدا نمی‌کند.

وی اضافه کرد: پس از دستیابی به مدل رشد بورس باید تحقق برنامه را به صورت کوتاه‌مدت و میان‌مدت مورد ارزیابی قرار دهیم و منتظر نباشیم اعتراضات اجتماعی شروع شود و سپس به مسايل ورود کنیم، بلکه باید با مدل جدید و اعتماد آفرین کار را پیش ببریم.

منتظری تاکید کرد: اکنون مشتاقان به بورس فراوان هستند؛ بنابراین بازگشت این اعتماد تدریجی بوده و یک باره اتفاق نمی‌افتد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد