برای سال آینده نگران قیمت میوه نباشید

برای سال آینده نگران قیمت میوه نباشید

مدیرعامل اتحادیه سراسری باغبانی گفت: خوشبختانه تاکنون سرمازدگی نداشتیم که بهانه‌ای برای گرانی باشد و اگر در نحوه توزیع اخلال وارد نشود میوه با قیمت مقطوع به دست مصرف کننده می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در روزهای اخیر به دلیل برخی بی‌برنامه‌گی‌ها قیمت میوه گران شد. حالا اما فعالان بازار می‌گویند نگران سرمازدگی نباشید میوه سال آینده گران نمی‌شود.

مدیر عامل اتحادیه سراسری باغبانی ایران در رابطه با دلایل گرانی قیمت میوه گفت: مهم‌ترین دلیل قیمت‌های کنونی نحوه توزیع است از همین رو سازمان تعاون روستایی دریک هفته اخیر برای توزیع محصولات کشاورزی وارد عمل شده است و با غرفه‌هایی برای عرضه مستقیم توسط تولیدکنندگان سعی کردیم به متعادل‌سازی قیمت‌ها کمک کنیم تا مردم بدون واسطه کالای مورد نظر خود را تامین کنند.

کمال یدالهی افزود: با ایجاد بازارچه‌ها و غرفه‌ها در مکان‌های مختلف عرضه محصول تسهیل شده و بازار از انحصار خارج می شود و در واقع فقط میادین تره‌بار مکان توزیع نیستند بلکه باید مکان‌های موازی با این میادین هم ایجاد شود.

او ادامه داد: اگر این اتفاق بیفتد سال آینده هم دولت نیاز به ذخیره‌سازی ندارد. بلکه سردخانه‌داران و تولیدکنندگان می‌توانند محصول خود را در این غرفه‌ها به صورت مستقیم به مردم عرضه کنند.

یدالهی در رابطه با پیش‌بینی خود از قیمت میوه در سال آینده گفت :خوشبختانه تاکنون سرمازدگی نداشتیم که بهانه ای برای گرانی باشد و اگر در نحوه توزیع اخلال وارد نشود میوه با قیمت مقطوع به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

مطالعه بیشتر: پوشک بچه تا ماه رمضان گران نمی‌شود

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد