ریزش 21236 واحدی شاخص بورس تهران

ریزش 21236 واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 21236 واحد همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز 20 مهر‌ روند ریزشی خود را ادامه داد، به گونه‌ای که شاخص کل بورس در پایان معاملات با ریزش 21236 واحد به رقم یک میلیون و 397 هزار و 446 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با کاهش 8 هزار و 798 واحد به رقم 392 هزار و 788 واحد رسید.

ارزش شرکت‌های بورسی امروز به بیش از 5 میلیون و 614 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات در بورس تهران به 4 هزار و 278 میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات در فرابورس هم امروز به بیش از 8 هزار و 50 میلیارد تومان رسید که با این حساب ارزش معاملات دو بازار از 12.3 هزار میلیارد تومان فراتر رفت.

شاخص‌های بورس امروز همگی قرمز بودند که نشان از کاهش شاخص‌ها دارد، به‌گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 1.50 درصد کاهش یافتند و این دو شاخص با معیار هموزن 2.19 درصد عقب‌نشینی داشتند.

شاخص آزاد شناور 1.42 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 1.59 درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 1.39 درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت اصفهان، ملی‌مس ایران، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت بندرعباس و معدنی‌وصنعتی‌چادرملو بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز اوضاع نامناسب بود؛ به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با 416 واحد کاهش به رقم 20 هزار و 067 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس به یک میلیون و 120 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه بورس به بیش از 364 هزار میلیارد تومان رسید.

نمادهای بیمه پاسارگاد، پلیمر آریا ساسول، سنگ آهن گهرزمین، فرابورس ایران، پتروشیمی تندگویان، پالایش نفت شیراز و فولاد هرمزگان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس ایران را داشته‌اند.

به گزارش فارس، بازار بورس این روزها به خاطر رفتار هیجانی سهامداران خرد و همچنین نوسان نرخ ارز رو به ریزش است به این دلیل اغلب کارشناسان توصیه می‌کنند، سرمایه‌گذاران خرد و غیر حرفه‌ای از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت وارد شوند تا از ریسک و نوسان بازار در امان بمانند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد