آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز 19 فروردین چقدر بود؟

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز 19 فروردین چقدر بود؟

روز گذشته بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با افزایش 15 هزار تومانی نسبت به روز گذشته به محدوده 10 میلیون و 760 هزار تومان رسید. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد روز چهارشنبه 18 فروردین با 11,600 تومان کاهش، یک میلیون و 58 هزار و 500 تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: بهای اونس طلا پس از افت شدیدی که در روزهای اول هفته تجربه کرده بود اواخر روز سه‌شنبه به محدوده قیمتی 1740 دلار وارد شد، اما چهارشنبه از سقف خود فاصله گرفت و هر اونس (در ساعت 19 به وقت تهران) به 1740دلار رسید.

تثبیت اونس طلا بالای سطح 1750 دلار می‌تواند به معنای صعود آن و حرکت به سطوح بالاتر باشد. با افزایش بلاتکلیفی سیاسی و اقتصادی، طلا به دارایی باارزشی برای بسیاری از سرمایه گذاران که به دنبال کاهش خطرات و متنوع سازی اوراق بهادار خود هستند، تبدیل شده است.

برخی کارشناسان چشم انداز صعودی خود را برای طلا حفظ کرده و هدف قیمتی خود را تا پایان سال 2021 در محدوده 2300 دلار تعریف می‌کنند و برخی دیگر به روند دلار و بازدهی اوراق خزانه آمریکا که می‌تواند قیمت طلای جهانی را تا محدوده 1600 دلار کاهش دهد باور دارند.

تمایلات صعودی سکه

حرکات افزایشی قدرتمند طلای جهانی به همراه رشد قیمت دلار در بازار، باعث شد تا بهای سکه روند صعودی به سمت سقف‌های گذشته خود داشته باشد. سکه در دو روز گذشته با توجه به نوسانات ناشی از مذاکرات برجام در وین توانست نیمی از حباب خود را تخلیه کند. اونس طلا می‌تواند با عبور از محدوده 1750 دلار معامله‌گران را به رشد بیشتر سکه امیدوار کند.

نرخ سکه در روز چهارشنبه اندکی افزایش داشت. این رشد قیمتی در شرایطی رقم خورد که بهای هر گرم طلای 18 عیار کاهشی بود. در روز گذشته بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با افزایش 15 هزار تومانی نسبت به روز گذشته به محدوده 10 میلیون و 760 هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم به10 میلیون 600 هزار تومان رسید که گویای افزایش کم رمقی است.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد