تحلیل ذوب امروز 16 آذر 1401 | اصلاح در سهم به پایان رسیده است؟

تحلیل ذوب امروز 16 آذر 1401 | اصلاح در سهم به پایان رسیده است؟

امروز قصد داریم تا به بررسی سهام ذوب به لحاظ تکنیکالی بپردازیم. این تحلیل صرفا یک پیش بینی از روند احتمالی نماد ذوب در روزهای آینده بورس است.

به گزارش نبض بورس، امروز قصد داریم تا به بررسی سهام ذوب به لحاظ تکنیکالی بپردازیم. این تحلیل صرفا یک پیش بینی از روند احتمالی نماد ذوب در روزهای آینده بورس است.

شایان ذکر است که این تحلیل به هیچ عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش ذوب نیست و صرفا یک تحلیل و پیش بینی می باشد.

تحلیل ذوب امروز 16 آذر 1401
ذوب در نمایی بلند مدت در حال تکمیل یک کارکشن پیچیده بصورت WXY می‌باشد. این کارکشن در موج‌های نزولی دچار بسط شده که در تصویر مشخص شده است. همانطور که انتظار می‌رفت اصلاح در شاخه Y از الگوی مورد اشاره در محدوده‌ی کف هندسی 200 تومان متوقف شد. این در حالی است که طی چند ماه گذشته با ظهور یک واگرایی مثبت میان نمودار قیمت و اندیکاتور RSI شرایط برای تغییر فاز سهم از اصلاح به صعود فراهم شده است. تایید این ادعا، ادامه روند صعودی اندیکاتور RSI که در ادامه واگرایی مثبت ایجاد شده بود. برای اطمینان بیشتر از اینکه اصلاح در سهم به پایان رسیده است باید منتظر واکنش RSI به خط روند نزولی در اندیکاتور RSI باشیم. اگر RSI موفق به عبور از آن شود باید گفت که روند جدید در سهم آغاز شده است و در غیر این صورت همچنان باید منتظر اصلاح بیشتر در سهم حداقل از بعد زمانی باشیم.

در صورت تغییر روند و آغاز مسیر صعودی هفته‌ی اخیر، تارگت سهم در گام اول در محدوده‌ی 300 تومان قرار دارد و پس از آن و در گام دوم پتانسیل رشد تا 450 تومان روی فیبوی 0.23 اصلاح اخیر را نیز دارد.

خلاصه تحلیل تکنیکال ذوب
حمایت اول: 230 تومان
حمایت دوم: 200 تومان
نوع حمایت: حمایت هندسی
نوع الگو: الگوی اصلاح WXY
وضعیت اندیکاتور RSI: روند صعودی RSI همچنان محفوظ است
واگرایی: واگرایی مثبت میان نمودار قیمت و RSI
مقاومت اول: 310 تومان
مقاومت دوم: 450 تومان

آخرین اخبار بورس و اقتصاد