ماه سرد و پاییزی بورس گیلان با عقب‌نشینی 57 درصدی ارزش معاملات

ماه سرد و پاییزی بورس گیلان با عقب‌نشینی 57 درصدی ارزش معاملات

گیلان رشت - ایرنا - بورس منطقه ای گیلان طی مهرماه امسال میزبان داد و ستد بیش از هشت هزار و 966 میلیارد و 447 میلیون ریال سهام بود که نسبت به به ماه گذشته بیش از 57 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فعالان بازار سرمایه در گیلان شهریور ماه امسال بیش از 19 هزار و 214 میلیارد ریال سهام در تالارهای بورس استان معامله کردند که این میزان در مهرماه به هشت هزار و 966 میلیارد و 447 میلیون ریال رسید.

همچنین بورس گیلان مهر ماه در معاملات نیز شاهد تعادل در کفه ترازوی خرید و فروش بود و از مجموع ارزش معاملاتی بیش از چهار هزار و 747 میلیارد و 419 میلیون ریال مربوط به خرید و چهار هزار و 219 میلیارد و 27 میلیون ریال مربوط به فروش است.

 مهرماه بازار بورس منطقه‌ای گیلان در تعداد سهام معاملاتی نیز در مقایسه با شهریور با روند کاهشی روبرو بود زیرا از یک میلیارد و 502 میلیون و 857 سهم به حدود 802 میلیون و 387 هزار ریال رسید.

طی این ماه کفته ترازوی معاملات سهام از نظر تعداد به سمت خرید سنگین تر بود زیرا 538 میلیون و 733 هزار و 754 سهم خریداری و 263 میلیون و 653 هزار و 620 سهم فروخته شده است.

سرپرست تالار منطقه ای بورس گیلان روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اسناد خزانه 910، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت اعتماد آفرین پارسیان، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت تصمیم بیشترین ارزش معاملاتی فعالان بازار سرمایه در گیلان را طی ماه گذشته به خود اختصاص دادند.

دکتر حافظ محفوظی اظهار داشت: نزول مداوم شاخص های بورس به دلیل گرایش بازار به خرید اوراق بدهی موجب شده که رغبت سرمایه گذاران برای خرید سهام کاهش یابد.

وی افزود: بیشتر سرمایه گذاران ریسک گریز، سرمایه های خود را صرف معاملات صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله کرده اند و ارزش معاملات این صندوق ها در همه بورس ها افزایش داشته است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد