پیش‌بینی بورس 26 خرداد / بازار فردا مثبت می‌ماند؟

پیش‌بینی بورس 26 خرداد / بازار فردا مثبت می‌ماند؟

کارشناس بازار سرمایه درخصوص پیش‌بینی بازار فردا گفت: به دلیل آنکه بانکی‌ها امروز منفی معامله شده‌اند و فلزات هم منفی هستند به نظر می‌رسد بازار فردا با تعادل نسبی همراه باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سرمایه نسبت به هفته گذشته فشار فروش کمتری را تجربه کرد اما ارزش معاملات از پنج هزار میلیارد تومان هفته گذشته به سه هزار میلیارد تومان رسید و بیشتر از نیمی از بازار در صف فروش همچنان قفل هستند.

حسین مرید سادات، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در تحلیل وضعیت بازار هفته جاری به تجارت‌نیوز گفت: روزهای شنبه و یکشنبه با فشار فروش نسبتا بالایی در بازار مواجه بودیم اما از روز دوشنبه بازار نسبتا به تعادل رسید و ارزش معاملات هم تا محدوده سه هزار میلیارد تومان رسید. وی در تشریح این موضوع گفت: اما معضل اصلی در حال حاضر روند شاخص کل هم‌وزن در بازار است که نشان از روند نامتعادل و ناامید کننده سهم‌های کوچک در بازار است.

مرید سادات در بخش دیگری گفت: بازار با دو سناریو در حال حرکت است یک سهم‌های کوچک بازار که نیاز به نقدینگی کمی دارند و پروژه محور هستند و با پول کمی می‌توانند قدرت نقدشوندگی خود را حفظ کنند که در حال حاضر به این شکل نیستند و دومین سناریو سهم‌های بزرگی هستند که در شرایط فعلی وضعیت خوبی را دارند و از نقدشوندگی نسبتا مناسبی هم برخوردارند.

این کارشناس بازار درباره وضعیت صف‌های فروش در بازار گفت: در حال حاضر 180 نماد معادل 32 درصد از بازار در صف فروش قفل هستند. البته نکته مثبت در ساماندهی صف‌های فروش سهم‌های کوچک در بازار توسط نهاد ناظر این است که با رفع گره معاملاتی در این نمادها تا حدی در باز شدن قفل آنها و سرعت گرفتن روند اصلاح آنها موثر واقع شده است.

وی درباره صنایع برتر در بورس و تاثیر آنها در روند کلی بازار گفت: با توجه به نقشه بازار خودرویی‌ها روز گذشته و امروز لیدر بازار شده‌اند و البته باید دقت کنیم، هر زمانی که بانکی‌ها و خودرویی‌ها روند مثبت و صعودی را داشته‌اند کل بازار متاثر از آنها پیش رفته است. اما به صورت کلی بازار امروز پرعرضه است و فروش فروش در آن بالا است.

مرید سادات درباره پیش‌بینی بورس فردا گفت: احتمال می‌رود فردا روند مثبت باشد اما به دلیل آنکه بانکی‌ها امروز منفی معامله شده‌اند و فلزات هم منفی هستند به نظر می‌رسد بازار فردا با تعادل نسبی همراه باشد.

اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس بازار سرمایه را در صفحه‌ پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد