سیل یزد بیش از 675 رشته قنات را ویران کرد

سیل یزد بیش از 675 رشته قنات را ویران کرد

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: خسارت بیش از 400 میلیارد تومانی به قنوات استان وارد...

به گزارش خبرگزاری برنا، عباس بشارتی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در حاشیه بازدید میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی و وکیلی رییس سازمان جهادکشاورزی یزد و نماینده تام الاختیار وزیر جهادکشاورزی از مناطق سیل زده شهرستان تفت گفت تا روز یکشنبه براورد ها از خسارت 50 تا 100 درصدی به 675 قنات استان حکایت دارد.

وی گفت: برآورد اولیه از میزان خسارت این سیل برای قنوات استان حدود 400 میلیارد تومان است که در حال تکمیل اطلاعات مجموعه و ارايه به مراجع ذیل صلاح هستیم همچنین به بیش از 675 رشته قنات خسارتی از 50 تا 100 درصد وارد شده است.

این مقام مسيول به دریافت گزارشاتی مبنی بر منحرف کردن عمدی مسیر سیل یزد به قنوات هم اشاره کرد و گفت استفاده از مسیر قنوات فعال و متروکه جهت تخلیه رواناب های سطحی خسارت جبران ناپذیری به گالری قنات زده و با توجه عبور قنوات از مناطق مسکونی و سازهای شهری احتمال فرونشست این ابنیه ها به شدت زیاد خواهد شد.

بشارتی گفت در رابطه با خسارت به راه های بین مزارع، استخرهای کشاورزی و سیستم های آبیاری سامانه های نوین در حال براورد خسارت هستیم که اطلاعات تکمیلی به زودی به اطلاع خواهد رسید.

انتهای پیام/

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد