مهلت ثبت‌نام مسکن ملی امروز به پایان می‌رسد

مهلت ثبت‌نام مسکن ملی امروز به پایان می‌رسد

پنجمین مرحله از ثبت نام مسکن ملی که از 19 خرداد ماه در 240 شهر آغاز شده بود، در ساعت 24 امشب (چهارشنبه- 26 خردادماه) به پایان می‌رسد.

خبرگزاری ایرنا: پنجمین مرحله از ثبت نام مسکن ملی که از 19 خرداد ماه در 240 شهر آغاز شده بود، در ساعت 24 امشب (چهارشنبه- 26 خردادماه) به پایان می‌رسد.

تاکنون بیش از 200 هزار نفر در مرحله پنجم ثبت نام مسکن ملی ثبت‌نام کرده اند و تا ساعت 12 شب امروز نیز امکان ثبت نام در شهرهای اعلام شده وجود دارد.

فرصت ثبت‌نام در مرحله چهارم از 18 دی ماه 1399 آغاز شد و پنجشنبه (25 دی‌ماه) به اتمام رسید.

بر اساس ماده یک آيین‌نامه اجرايی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، متقاضیان ثبت‌نام باید دارای چهار شرط فاقد زمین یا واحد مسکونی، پنج سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا، عدم استفاده از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تامین مسکن و متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

متقاضیان ساکن در کلان شهر تهران در این مرحله می‌توانند علاوه بر شهرهای جدید پرند، هشتگرد و ایوانکی، در شهرهای نصیرشهر، صفادشت و رباط کریم و قرچک نیز ثبت‌نام کنند.

متقاضیان ساکن در شهرهای بهارستان، قدس و ملارد می‌توانند در نصیرشهر و رباط کریم و متقاضیان ساکن در شهرری نیز می‌توانند در شهر قرچک ثبت‌نام کنند.

محل تامین زمین متقاضیان ساکن در شهر مینوشهر در استان خوزستان، شهر خرمشهر است.

دولت تدبیر و امید به تکمیل واحدهای مسکن مهر اکتفا نکرده است و با هدف تامین بخش مسکن اقشار مختلف طرح مسکن ملی را کلید زد.

طرح اقدام ملی مسکن به استعداد ساخت 600 هزار واحد مسکونی در برنامه‌های اجرایی وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن قرار دارد که از این تعداد تاکنون برای 530 هزار واحد مسکونی زمین تامین شده و عملیات اجرایی آن‌ها شروع شده که با پیشرفت فیزیکی حدود 30 درصد در مراحل مختلف ساخت قرار دارند.

درطرح اقدام ملی مسکن سعی شده است که مسايل و مشکلات موجود در اجرای طرح مسکن مهر رفع شود. به گونه‌ای که طرح اقدام ملی برخلاف طرح مسکن مهر برپایه تخصیص خط اعتباری برنامه‌ریزی نشده و بر این اساس روش تامین مالی این طرح فاقد آثار تورمی خواهد بود.

همچنین از طریق دستگاه‌های خدمات‌رسان هماهنگی‌های لازم برای تامین خدمات زیربنایی و روبنایی انجام شده است تا همزمان با تکمیل واحدهای این طرح، خدمات مورد نیاز ساکنان واحدها نیز تامین شده و واحدها قابل سکونت باشند.

ساخت شهرک‌های مسکونی جدید

علاوه بر تکمیل و تحویل مسکن مهر و آغاز طرح اقداملی مسکن، با توجه به نیازهای سکونتی در شهرهای دارای مشکل مسکن که با کمبود زمین مواجه هستند، ایجاد حدود 42 شهرک مسکونی یا شهرجدید در دست مطالعه و طراحی است که می‌تواند نقش به سزایی در تامین مسکن کشور به خصوص در شهرهای بزرگ داشته باشد.

به منظور اجرای مطلوب برنامه‌های تامین مسکن در سال‌های آتی، میزان نیاز به مسکن در تمامی شهرهای کشور برآورد شده و با ابلاغ نیاز به مسکن به استان‌ها، تامین زمین‌های مورد نیاز برای پاسخ به این نیاز در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد