قیمت گاز در انگلیس و اتحادیه اروپا یک ماهه دو برابر شد

قیمت گاز در انگلیس و اتحادیه اروپا یک ماهه دو برابر شد

گزارشات حاکی از آن است که سیاست‌های حمایت‌ مالی تخصیص‌ یافته از سوی دولت‌های اروپایی برای کمک به مردم در پرداخت قبوض برق و گاز شکست خورده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، آمارهای موسسه VaasaETT حاکی از آن است که در ماه اکتبر قیمت گاز در اتحادیه اروپا و انگلیس نسبت به ماه قبل از آن دو برابر شده و به 0.18 یورو به ازای هر کیلووات ساعت رسیده است.

قیمت برق هم 67 درصد در طول یک ماه بالا رفته و به 0.36 یورو در هر کیلووات ساعت رسیده است.

در حالی شاهد افزایش شدید قیمت برق و گاز در اتحادیه اروپا هستیم که دولت‌های اروپایی اخیرا میلیارد‌ها دلار برای پرداخت یارانه در حوزه انرژی تخصیص داده‌اند. به طور کلی طی سال گذشته دولت‌های اروپایی 550 میلیارد یورو برای کمک به شرکت‌ها و خانوارها در پرداخت قبوض برق و گاز تخصیص داده‌اند.

بیشترین افزایش قیمت برق در اروپا مربوط به دوبلین در ایرلند بوده و بیشترین افزایش قیمت گاز هم با 97 درصد رشد مربوط به رم در ایتالیاست.

به خاطر تحریم‌های ضد روسیه و سیاست دولت‌های اروپایی در کنار گذاشتن واردات گاز از مسکو، قیمت برق و گاز و تورم در انگلیس و اتحادیه اروپا سر به فلک کشیده است. شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که پیش‌بینی می‌شود شاهد سهمیه‌بندی و کمبود برق و گاز در کشورهای اروپای غربی طی ماه‌های آینده باشیم.

درواقع کمک‌های مالی دولتی از سوی سران اروپایی نتوانسته از خانوارها در برابر بحران افزایش شدید هزینه برق و گاز حفاظت کند و این تلاش‌ها عملا شکست خورده است.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد