تاثیر مثبت ریزش رمزارزها بر بورس/ افت قیمت دلار چقدر محتمل است؟

تاثیر مثبت ریزش رمزارزها بر بورس/ افت قیمت دلار چقدر محتمل است؟

هفته گذشته برای بورس پر افت و خیز بود. حال باید دید با توجه به اتفاقاتی که برای ارز و رمزارز افتاده، بازار سهام آخرین شنبه آبان را چطور آغاز می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، به طور کلی بازار سهام هفته گذشته را در نیمه اول منفی و در نیمه دوم خنثی پشت سر گذاشت. عرضه اوراق دولتی، ادامه روند قیمت‌گذاری دستوری، قطع گاز صنایع و تصویب قانون عجیب آزادسازی واردات خودرو از جمله عواملی بودند که بورس را تحت تاثیر قرار دادند.

اگر چه نهایتا بازار سهام هفته چهارم آبان ماه را سبز به اتمام رساند اما حجم معاملات به شدت پایین بود. از طرف دیگر شاخص کل در مقایسه با هفته سوم افت 3٫1 درصدی داشت. حال باید دید با این وضعیت، بورس آخرین شنبه آبان را چگونه خواهد گذراند؟

علی عصاری، کارشناس بازار سهام گفت: در هفته‌ای که گذشت دلار تقریبا یکی از پرنوسان‌ترین هفته‌های خود را پشت سر گذاشت. اخیرا صحبت‌هایی پیرامون آزادسازی منابع ایران شده است. احتمال تزریق این منابع به بازار برای کنترل قیمت وجود دارد. در نتیجه ارز افت معقولی را تجربه خواهد کرد. این یکی از مهمترین عواملی هست که می‌تواند بازار سرمایه را تحت تاثیر خود قرار دهد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر عدم قطعیت در مذاکرات و تصویب قوانین نامفهوم از سوی مجلس به خصوص در زمینه قیمت خودرو می‌تواند به ناآرامی‌ها در بازار سرمایه دامن بزند. تنها نکته مثبت برای بازار سهام، بازار کریپتوکارنسی‌ها است. این بازار طی چند روز اخیر شاهد ریزش نسبتا زیاد بوده و احتمال اینکه از این بازار پولی وارد بورس شود وجود دارد.

این کارشناس بازار سهام خاطرنشان کرد: معاملات کریپتو به تازگی توانسته در سایر بازارهای مالی از جمله بورس تاثیرگذار باشد و وزن و قدرت بیشتری نسبت به قبل دارد.

 

آخرین پیش‌بینی‌های بورس را هر روز ساعت 17 در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد