کاهش 16 درصدی سقف قیمت عرضه اولیه «اپال»

کاهش 16 درصدی سقف قیمت عرضه اولیه «اپال»

میزان درآمدی که فرآوری معدنی اپال کانی پارس در دی‌ماه اعلام کرده نسبت به ماه گذشته 130 درصد افزایش درآمد را توانسته از خود بر جای بگذارد.

خواندن 6 دقیقه

در گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به دی‌ماه سال جاری، مجموع درآمد شناسایی‌شده خود را طی دوره یک‌ماهه مبلغی بالغ‌بر 162 میلیارد ریال به ثبت رسانده، این شرکت معدنی از ابتدای سال مالی تا پایان دی‌ماه سال جاری نیز درآمد‌های عملیاتی خود را بالغ‌بر 1.158 میلیارد ریال گزارش کرده است.

درآمد‌های شناسایی‌شده "اپال"

بر اساس این گزارش، میزان درآمدی که فرآوری معدنی اپال کانی پارس در دی‌ماه اعلام کرده نسبت به ماه گذشته 130 درصد افزایش درآمد را توانسته از خود بر جای بگذارد، همچنین درآمد‌های کسب شده طی اول دوره سال مالی تا انتهای دی‌ماه نیز 523 درصد رشد درآمد را شاهد بوده است.

عمده‌ترین درآمد‌های حاصل شده "اپال"

بر پایه این گزارش، شرکت "اپال" در گزارش فعالیت دی‌ماه سال جاری، تنها از 2 بخش درآمد‌های خود را شناسایی کرده که شامل «سنگ آهن» با 5.458 میلیون ریال و «درآمد حاصل از ارايه خدمات» نیز 156.618 میلیون ریال بوده است.

بخش «درآمد حاصل از ارايه خدمات» در تمامی ماه‌های سپری شده اثری پر رنگ را از خود برجای گذاشته اما؛ «سنگ آهن» حضورش زیر سایه بخش حاصل از ارايه خدمات بوده است.

درآمد حاصل شده از ارايه خدمات در دی‌ماه، نسبت به ماه گذشته 130 درصد افزایش یافته، همچنین از ابتدای سال مالی تا پایان دی‌ماه سال جاری این بخش 1.140 میلیارد ریال درآمد را برای این شرکت معدنی به ارمغان آورده است.

اکنون به نامه‌های عرضه اولیه "اپال" می‌پردازیم؛ برای نخستین بار این شرکت معدنی در تاریخ 23 آذرماه سال 99 این نامه را صادر کرد که بر اساس آن مقرر شده بود هر سهم با سقف قیمت 1480 تومان و کف قیمت 1400 تومانی عرضه بشود.

این سهام به تعداد 2 میلیارد ریال و 600 میلیون بوده که شامل 13 درصد از سهام شرکت «فرآوری معدنی اپال کانی پارس» بوده و حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی 700 اعلام شد اما؛ در تاریخ 3 اسفند ماه سال 99 «اپال» نامه‌ای جدید را صادر کردند که در تاریخ 6 اسفندماه سال 99، تعداد یک میلیارد و 400 میلیون سهم را عرضه خواهند کرد.

تفاوت قیمتی که در ازای هر سهم «سقف قیمت» وجود دارد از تاریخ 23 آذرماه سال 99 تا 3 اسفندماه سال 99، با 16 درصد کاهش مواجه شده است.

بیشتر بخوانید:

عرضه اولیه در راه است!

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد