آقای بذرپاش برای یک صندلی بی‌ارزش از رهبری هزینه نکنید/ وزیر پیشنهادی اصطلاحات تخصصی و علمی این حوزه را متوجه نمی‌شود

آقای بذرپاش برای یک صندلی بی‌ارزش از رهبری هزینه نکنید/ وزیر پیشنهادی اصطلاحات تخصصی و علمی این حوزه را متوجه نمی‌شود

ایلنا: نماینده مخالف وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: آقای دکتر نیکزاد که تقریبا گزینه اجماعی نمایندگان بود به هر دلیلی این مسيولیت را نپذیرفت و یکی از دلایل...

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی توانگر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه صحن علنی امروز مجلس در مخالفت با مهرداد بذرپاش وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های آقای رستم قاسمی وزیر پیشین راه و شهرسازی و آرزوی تندرستی و سلامتی برای ایشان در این ایام، اما آقای قاسمی به عنوان کسی که تجربه و سوابق متعددی در مدیریت داشتند و قبلا در وزارتخانه مهم نفت حضور داشتند نتوانستند در این وزارتخانه موفق باشند و یکی از دلایل مهم آن عدم تخصص و تجربه مرتبط بود.

وی ادامه داد: اما سوال این است که آیا تجربه رستم قاسمی کافی نیست که مجددا بیت‌المال را هدر ندهیم و انسانی کارآمد، متخصص و با تجربه برای این وزارتخانه انتخاب نکنیم که متاسفانه آقای بذرپاش هیچکدام از این ویژگی‌ها را ندارد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: در حوزه نظری بعد از جلسات متعدد در کمیسیون‌های مجلس ایشان هنوز نمی‌دانند که چگونه می‌خواهند تامین مالی برای 4 میلیون مسکن انجام دهند و نه در کمیسیون‌ها و نه در جلسه فراکسیون حاضر نیستند این جمله شفاف و روشن را بگویند که آیا در پایان چهار سال دولت آقای ريیسی می‌توانند 4 میلیون مسکن و نصف آن را به مردم تحویل دهند یا نه؟

وی ادامه داد: همکاران عزیز این کشور حداقل یک میلیون مهندس در حوزه عمران و رشته‌های مرتبط با آن دارد و یا افرادی که در حوزه ساخت و ساز فعال هستند، سوال این یک میلیون نفر این است که چرا در دولت محترم این جمعیت دیده نشدند؟ آیا حتی یک نفر از خیل عظیم این افراد صاحب تخصص و تجربه نبود که از او استفاده کنیم و حال با معرفی آقای بذرپاش اینگونه به علم، دانش، تجربه و البته امید پشت پا بزنیم؟ همین الان اگر آقای بذرپاش با متخصصین این حوزه به گفت‌وگو بپردازند اصطلاحات تخصصی و علمی این حوزه را متوجه نمی‌شوند.

توانگر عنوان کرد: آقای ريیسی ما در جریان نیروهای انقلاب با عده قلیلی که در خیابان اغتشاش و آشوب می‌کنند مرزبندی داریم اما در مقابل معترضان برای ما مهم و محترم هستند؛ بر اساس نظرسنجی نهادهای معتبر درصد بالایی از مردم به این روش حکمرانی در دولت اعتراض دارند. می‌خواهیم به سوال معترضان چه پاسخی بدهیم؟ برای انتصاب در وزارت راه و شهرسازی بگوییم همان آقایی که همواره برای شهرداری تهران، وزارت کار و حالا برای وزارت راه و احتمالا سازمان برنامه و بودجه مطرح بوده الان هم مطرح است؟

وی افزود: جناب آقای ريیس‌جمهور! آقای دکتر نیکزاد که تقریبا گزینه اجماعی نمایندگان بود به هر دلیلی این مسيولیت را نپذیرفت و یکی از دلایل نپذیرفتن مسيولیت توسط ایشان این بود که شبکه بانکی برای انجام این ماموریت همکاری نمی‌کنند، حال سوال این است که آقای بذرپاش که تخصص و تجربه ایشان را هم ندارد چگونه خواهد توانست این ماموریت را برعهده گرفته و به نتیجه برساند؟

توانگر در بخش دیگری از نظق خود با اشاره تمجید رهبری از دیوان محاسبات، گفت: نکته اول اینکه رهبری فردی حکیم و ادیب هستند و در انتخاب و استخدام کلمات حساس هستند. ایشان در مورد دیوان می فرمایند در سال‌های اخیر درحالیکه می‌توانستند بگویند در مجلس یازدهم در حالی که در خصوص مجلس و ریاست مجلس بارها از این تعابیر استفاده کردند اما در مورد دیوان گفتند سال‌های اخیر چرا؟ چون فعالیت و تحول دیوان از دوره مرحوم دکتر عادل آذر دیوان آغاز شد و در دوران آقای بذرپاش هم ادامه پیدا کرد و البته انصاف داشته باشیم و از زحمات آقای بذرپاش در دیوان تشکر کنیم.​ آقای بذرپاش برای یک صندلی بی ارزش از رهبری هزینه نکنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد