مسکن مهر از قرنی به قرن دیگر!

مسکن مهر از قرنی به قرن دیگر!

گذشت 14 سال، پروژه مسکن مهر را از قرن 14 به آستانه قرن 15 کشاند اما هنوز 65 هزار واحد از این پروژه فرسایشی که دولت‌های قبل کلنگ زدند و رفتند باقی مانده است؛ عمده واحدهای نیمه‌کاره در شهرهای پردیس، پرند و هشتگرد قرار دارد و سودای خانه‌دار شدن متقاضیان، لابه‌لای قول‌های مسيولان رنگ باخته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، از 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر که در سال 1386 توسط دولت نهم کلنگ‌زنی شد طبق آماری که بانک مسکن به تازگی ارایه کرده تا کنون 2 میلیون و 109 هزار واحد فروش اقساطی شده که طبیعتا باید نهایتا یک ماه بعد تحویل شود اما هستند کسانی که 18 ماه دارند قسط می‌پردازند و هنوز واحد خود را تحویل نگرفته‌اند.

دهه 80 عنوان می‌شد که پروژه ها 18 ماهه یا نهایتا دو ساله تکمیل می‌شود اما نشد که نشد. نهایتا طرح مسکن مهر از احمدی‌نژاد به روحانی به ارث رسید. در دولت تدبیر و امید هم سال 1394 گفته شد که 90 درصد مسکن مهر امسال به اتمام می‌رسد. سال‌های بعد هم مکررا اعلام شد پرونده مسکن مهر امسال بسته می‌شود و عمده قول‌ها از زبان احمد اصغری مهرآبادی، قايم‌مقام وزیر راه و شهرسازی بیان می‌شد. اما هر سال وعده تکمیل بزرگترین پروژه مسکن دولتی بعد از انقلاب به سال احاله شد تا قطار مسکن مهر به 1400 برسد.

سهم دولت‌ها از تحویل واحدها

از کل پروژه مسکن مهر، سهم احمدی‌نژاد از تحویل واحدها 690 هزار واحد معادل 31 درصد و تا کنون سهم دولت روحانی حدود یک میلیون و 419 هزار واحد معادل 65 درصد بوده و مابقی در مرحله ساخت قرار دارد. در حال حاضر حدود 100 هزار واحد نیمه‌تمام در کشور باقی‌مانده که 65 هزار واحد مشکلاتی از جمله مسايل حقوقی، نبود متقاضی یا پیشرفت فیزیکی زیر 30 درصد دارند که اتمام و تحویل آنها از عهده دولت خارج است. اما مسيولان وزارت راه و شهرسازی قول داده‌اند سایر پروژه‌ها تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسد.

عمده واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر در استان‌های تهران و البرز در شهرهای پردیس، پرند و هشتگرد قرار دارند که اغلب تکمیل شده اما به دلیل نبود خدمات و انشعابات، قابل تحویل نیست.

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: ایسنا

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد